Cision genomför årligen en journalist- och kommunikatörsundersökning i syfte att kartlägga arbetssätt och utmaningar i dessa yrkesroller samt skapa en bättre förståelse mellan journalister och kommunikatörer.

I årets undersökning tittar vi bland annat på hur kommunikatörer använder sig av egna och ägda kanaler, hur journalister vill bli kontaktade och vilka researchverktyg de använder i sitt arbete. Dessutom frågar vi vart kommunikatörerna driver sin onlinetrafik och vilken typ av innehåll de publicerar på sina hemsidor.

Undersökningen gjordes under 5 veckors tid mellan mars och april 2015 och är baserad på svar från 627 journalister och 350 kommunikatörer.

Ladda ner hela undersökningen här!

Förnamn: *

Efternamn: *

E-post: *

Telefon: *

Företag: *

Land: *

Relaterat innehåll

Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev. Vi delar med oss av konkreta case, undersökningar och mycket mer!

11/07/2016

Att skapa innehåll för ett företag som verkar inom kommunikation är få förunnat, verkligheten ser för många innehållsproducenter runtom i […]

15/08/2017