Hur fungerar det egentligen?

För den som arbetar med Investor Relations blir sociala medier allt viktigare att hålla koll på. Det pågår ständigt dialog online och det pratas garanterat om ditt varumärke, er aktiekurs och företagets ledning, vare sig du är där och lyssnar eller inte. De sociala kanalerna ger en unik möjlighet att snabbt nå ut med information till många personer samtidigt, men utöver detta kan du möta frågor och föra dialog med viktiga intressenter på daglig basis. Det klassiska pressmeddelandet lever kvar, men den som jobbar med IR måste också arbeta med andra kanaler för att nå ut med sina budskap på bästa sätt.

Kommunikation kring IR-frågor utvecklas och förändras precis som all annan kommunikation idag till att gå allt mer åt det digitala hållet. De allra flesta äger idag en smartphone. Vi använder appar, kommunicerar och delar med oss om vad vi gör och känner i sociala medier, söker efter information på Google och fattar köpbeslut online, ibland i mer än en uppkopplad enhet samtidigt.

Att arbeta strategiskt med kommunikation kring Investor Relations innebär idag att anpassa sig efter de möjligheter som ny teknik skapar. Många investerare är idag aktiva på exempelvis Twitter och många driver egna bloggar. Kanske måste du som IR-ansvarig sätta en ny strategi för hur du når ut i de sociala kanalerna? Målet är precis som innan att kommunicera med din målgrupp, men medielandskapet har förändrats – och därför gäller det att hänga med!

Ladda ned hela guiden för att läsa resten!

Ladda ner hela guiden här!

Förnamn: *

Efternamn: *

E-post: *

Telefon: *

Företag: *

Land: *

Relaterat innehåll

Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev. Vi delar med oss av konkreta case, undersökningar och mycket mer!

11/07/2016

Vi går mot mörkare tider och vad passar bättre i höstrusket än att tända några ljus, krypa ned under en […]

23/10/2017