Fråga: Vad gör PRIME Research?
Svar: Med åtta internationella kontor och stöd för över 100 språk, kombinerar PRIME Research talang och teknik för att hjälpa kommunikatörer att skapa PR-värde och avkastning på investering. Företaget integrerar, analyserar och utvärderar medieprestanda i alla kanaler – sociala, digitala, tryckta och sändning – för att ge insyn och strategisk vägledning för bättre kommunikations- och verksamhetsresultat.

Fråga: Varför beslutade Cision att förvärva PRIME?
Svar: Cision Communications Cloud®, Cision är en av de ledande leverantörerna av teknik och programvara för marknadsföring och PR. Genom att lägga PRIME till sin portfölj får Cision en marknadsledare inom mediamätningsinsikter och ROI-analys för kommunikationsprogram. Detta utökar Cisions möjligheter att hjälpa kommunikatörer att identifiera starka influenser, skapa och distribuera meningsfulla kampanjer samt öka sådana satsningars värde.

Fråga: Kommer det att ske några ändringar i ledningsteamet?
Svar: Som en del av förvärvet kommer dr Rainer Mathes, Ph.D, att ta posten som verkställande direktör för Cision Insights. Innan han grundade PRIME år 1988 var dr Mathes verkställande direktör för German Newspaper Marketing Association i Frankfurt. Som en expert inom forskning och mätning av kommunikation har han bedrivit forskning vid Mainz universitets forskningscenter (ZUMA) och institut för mediastudier.

Fråga: Vad kommer dr Rainer Mathes nya roll att vara?
Svar: Dr Mathes kommer att föra ett nära samarbete med ledningsteamet för att uppfylla Cisions pågående åtagande att leverera ingående analyser som låter dess kunder att fatta mer informerande beslut avseende sina strategiska kommunikationsprogram. Som verkställande direktör för Cision Insights kommer han att se överteamet som utvärderar effektiviteten av kampanjer genom anpassad information, rapportering och industriexpertis.

Fråga: Vilka fördelar erbjuder PRIME Research sina kunder? Några exempel på framstående kunder (i fråga om varumärke och/eller användning).
Svar: PRIME erbjuder en rad olika kontroll- och insiktstjänster som hjälper kommunikatörerna att avgöra värdet som deras kampanjer skapar, samt fatta smartare beslut om meddelande- och varumärkesinitiativ, såsom:
• Realtidskontroll och analys av digitala medier, tryckta medier, TV och webbnyheter, samt kontroll av alla relevanta kommunikationer för kunder på sociala medier, inklusive Twitter, Facebook, Google+, YouTube, bloggar, forum, WeChat och Weibo.
• Anpassningsbara rapporter om relevanta nyheter från hela världen som är tillgängliga dygnet runt. Tack vare denna högkvalitativa innehållsanalys kan globala företag förstå vad som sägs om deras varumärke vid varje givet tillfälle på 80 marknader, alla stora sociala nätverk, 70 000 webbnyhetskällor, 20 000 forum och bloggar samt 9 000 tryckta medier.
• Avancerade analysinstrument som gör det möjligt för kunderna att definiera ad hoc-analys de behöver få utförd avseende deras kommunikationsprogram, med möjligheten att exportera data för användning inom deras organisation.

Genom avancerad AI- och maskininlärningsteknik kan PRIME erbjuda kunder intelligent ämnesdetektering, enhetigenkänning och semantisk profilering för kommunikation, marknadsföring, försäljning, distributionskedja och riskhantering.

PRIME har en imponerande lista med kunder, såsom Mastercard, Jaguar och Honda. Du kan läsa om deras kundupplevelser här.

Fråga: Cision köpte Bulletin Intelligence förra året. Finns det något samband mellan detta förvärv och förvärvet av PRIME Research?
Svar: Förvärvet av Bulletin Intelligence och förvärvet av PRIME stärker båda Cisions åtagande att erbjuda sina kunder det bästa tjänsterna inom övervakning och rapportering. Båda dessa tjänster går bortom vanlig programmatisk rapportering och erbjuder djupgående analyser som låter kunderna att fatta mer informerade beslut avseende sina strategiska kommunikationsprogram. Vartefter vi integrerar PRIME i Cision-portföljen kommer du kunna se en ökad inriktning mellan PRIME, Bulletin och de centrala Cision-informationstjänsterna för att kunna erbjuda och leverera ännu mer värde för Cisions kunder.

Fråga: Hur kan jag ta reda på mer om detta?
Svar: Kontakta din kontoansvariga för mer information och få mer information genom att läsa pressmeddelandet.