100wattaren – Tävlingen som belönar reklam som fungerar

I tisdags höll Sveriges Annonsörer tillsammans med Komm 100wattaren på Cirkus i Stockholm. Personer inom PR, reklam, media och näringslivet samlades och fick ta del av en sprakande kväll!

Priserna regnade över reklambyråerna där Forsman & Bodenfors tog hem flest priser, Ingo kom på andra plats och Honesty på en tredjeplats för bidraget Halebopresan inom kategorin Långsiktigt. Forsman & Bodenfors hade många uppskattade bidrag men precis som på många andra tävlingar var det två stycken bidrag som stod ut lite extra. Volvo Personbilars bidrag Made by Sweden feat Zlatan och den väldigt prisbelönta kampanjen Live test series för Volvo Trucks.

Vill du höra mer om Volvo Trucks succé med Live test series och framför allt avsnittet Epic Split kan du lyssna på vårt senaste poddavsnitt där Per Nilsson från Volvo Trucks gästar oss.

Årets Bengt Hanser stipendium gick till reklamforskaren Nina Åkestam. Stipendiet delas ut av Komm och syftar till att ”hävda reklamens betydelse för näringsliv och samhälle samt aktivt verka för att höja reklamens kvalitet och förnya dess uttrycksmedel”.

Tack för en trevlig kväll!