Cision delar ut pris på Spinn för fjärde året i rad

Den 20 november är det åter igen dags för Spinn, en tävling i effektiv svensk marknads-PR. På Spinngalan samlas branschens bästa prestationer och idén är att tävlingen långsiktigt ska öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. För fjärde året i rad delar Cision ut ett av priserna på Spinn, “Cision PR Influencer Award”.

Detta är det fjärde året som Cision delar ut det egna priset “Cision PR Influencer Award”. Förra året fick Lina Thomsgård ta emot priset, då hon var den konsult inom PR och kommunikation som fått mest genomslag för sitt engagemang i diskussioner, både i traditionella och sociala medier.Nedan listar vi topp 10 från tidigare år då vi delat ut vårt pris. Det ska bli mycket spännande att se vilka konsulter som kommer att nomineras till årets pris!

Flera av de nominerade har under åren intervjuats av Cision. Klicka på namnen för att komma till intervjuerna.

Topp 10, år 2013:
1. Lina Thomsgård (Ny)
2. Brit Stakston (-1)
3. Niclas Strandh (Ny)
4. Jerry Silfwer (Oförändrad placering)
5. Staffan Dopping (-2) och Paul Ronge (-3)
6. Ida Nilsson (-1) och Michael Kazarnowicz (Ny)
7. Hampus Brynolf (Ny)
8. Judith Wolst (Ny)
9. Jennifer Bark (Ny)
10. Rebecca Crusoe (-1)

Topp 10, år 2012:
1. Brit Stakston (+3)
2. Paul Ronge (-1)
3. Staffan Dopping (+4)
4. Jerry Silfwer (+1)
5. Ida Nilsson (Ny)
6. Lena Leigert (Ny)
7. Jonas Morian (-1)
8. Andrea Jovell Swensson (Ny)
9. Rebecca Crusoe (Ny)
10. Tor Löwkrantz (Ny)

Topp 10, år 2011:
1. Paul Ronge
2. Niclas Strandh
3. Hans Kullin
4. Brit Stakston
5. Jerry Silwer
6. Jonas Morian
7. Staffan Dopping
8. Stefan Hyttfors
9. Stefan Ronge
10. Matti Palm

I juryn sitter sedan flera år tillbaka Cisions Alexander Mason, Commercial Director. Eva Fernvall, kommunikationschef på Apoteket, sitter kvar som juryns ordförande. Micael Dahlén, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, är också kvar i juryn. Resterande jurymedlemmar är nya för i år.

Spinn-juryn 2014:
Eva Fernvall, Apoteket, ordförande
Henric Byström, Carlsberg Sverige
Caroline Forsshéll, Lidl
Maria Fabricius, Mindmakers PR
Anna Grönlund Krantz, JKL
Micael Dahlén, Handelshögskolan i Stockholm
Alexander Mason, Cision
Priser delas ut i 12 kategorier. I år har fyra nya kategorier fått ta plats, bland annat “Årets content marketing”.

Kategorier, Spinn 2014:
Årets Bästa PR-Kampanj (Ny)
Årets Konsumentkampanj
Årets Business to Business
Årets Digitala Kampanj
Årets integrerade kampanj
Årets massmediekampanj
Årets event marketing
Årets samhällsinformationskampanj
Årets rookie
Året Non-Profit (Ny)
Årets Varumärkesbyggare (Ny)
Årets content marketing (Ny)

Förutom priserna i dessa 12 kategorier delar Cision ut priset “Cision PR Influencer Award”.

Hoppas att vi ses på Spinngalan!