Cision är stolta sponsorer av Guldägget, Sveriges äldsta och största kommunikationstävling som prisar de främsta kampanjerna under året som har gått. Naturligtvis känner vi allra starkast för PR-kategorin och därför medverkar vi som kategorisponsor för just det priset.

Nu har de nominerade bidragen offentliggjorts och däribland hittar vi en mängd smarta och nytänkande kampanjer som har gått få obemärkt. Vad sägs om Fotografiskas ojämställda priser, Politikerveckan i Järva som fick statsministern att slopa Almedalsveckan för att närvara eller den nya rikssvenskan som belyste Sveriges mångfald?

Värdiga vinnare finns det gått om men det är endast ett bidrag som kommer att lämna galan med ett guldägg under armen. Vilket det blir vet vi först den 19:e april men du kan redan nu gå igenom bidragen för att hitta din favorit.

Och de nominerade är…


Den nya rikssvenskan

Uppdragsgivare: Lernia
Byrå: Jung Relations


Det ojämställda priset

Uppdragsgivare: Fotografiska
Byrå: ORD&BILD


IKEA Pee Ad

Uppdragsgivare: IKEA Sverige
Byrå: Åkestam Holst


Politikerveckan Järva

Uppdragsgivare: The Global Village
Byrå: Prime Weber Shandwick


Scout View

Uppdragsgivare: Scouterna
Byrå: Garbergs


Sweden on Airbnb

Uppdragsgivare: Visit Sweden
Byrå: Forsman & Bodenfors


The Humanium Metal Initiative

Uppdragsgivare: IM Individuell Människohjälp
Byrå: Great Works / Åkestam Holst


The Original Brushes of Edvard Munch

Uppdragsgivare: Adobe
Byrå: Abby Priest


About Oskar Larsson

Arbetar som Digital redaktör på Cision Scandinavia och ansvarar för mycket av innehållsproduktionen här på bloggen.
Du kan nå mig på: oskar.larsson@cision.com