Nu presenterar vi vinnaren av tävlingen ”Future of PR”

I november förra året arrangerade vi en tävling där deltagarna fick ge sin syn på ”framtidens PR” på Twitter eller Instagram. Nu är vinnaren utsedd och det är Deeped Niclas Strandh på Deepedition Digital PR som tagit hem priset! Grattis säger vi och ger Niclas en 6 månaders kostnadsfri användning av sociala medier-verktyget Visible Technologies.

Deeped fotade sitt eget finger och postade bidraget på instagram med texten ”det här är #futureofpr. Med den här kan man swipea, likea, dela och kommentera. Behövs inga konsulter att skapa trafik utan folk som fattar vad som skapar engagemang. Ju.”

deeped-niclas-vinstbidrag-futureofpr

Vi tog kontakt med Deeped för att höra lite mer om hur han tänker kring ”framtidens PR”.

Hej Deeped, hur känns det att vinna?
Det var kul. Själva tävlingsbidraget var ett ögonblicks verk, mycket beroende på att jag var lite irriterad på vad jag tyckte var fel bidrag som fick priser i Spinn. För mig är det digitala grunden för kommunikation och som jag noterade – mobilen är själva navet för upplevelser, vardag och därmed den skärm som vi behöver förstå och använda.

Vad ser du är framtiden inom PR och sociala medier under 2015?
Når vi inte de människor som använder sitt finger på sin mobilskärm är vi rätt körda. 2015 hänger mycket ihop med det jag skrev i mitt tävlingsbidrag: mobilen som den för många enda skärmen och att det digitala måste komma först i all marknadskommunikation – det andra är komplement. För sociala medier kommer det handla än mer om att fördjupa, skapa kreativ höjd, säkra nytta och värde för det innehåll som skapas – och ta hand om de leads som faktiskt skapas. Vi ser hur digitala konversationer mer och mer flyttar in i appar inriktade på mindre grupper eller en-till-en vilket utmanar oss än mer att skapa innehåll som man vill dela och prata om. Därmed kommer vi också behöva titta mycket mer på influencers och persons of interest för varumärken.

Vi vill än en gång säga grattis till Niclas och väntar med spänning på att få höra vad han har att säga om Visible Technologies. Är du nyfiken på att veta mer om Visible Technologies får du gärna slänga iväg ett mail till oss på cision.se@cision.com så berättar vi mer!