Nyheter från Cision: Kundchatt och Tweet-knapp

Haft en skön sommar?

Vi är tillbaka från sommarledigheten med pinfärska nyheter och tips från Cision på hur du förenklar ditt PR-arbete.

För en vecka sedan lanserade vi en kundchatt där man enkelt kan komma i kontakt med kundsupport via vår hemsida.

Kund chatt

Ställ din fråga direkt i chatten och få svar inom ett par sekunder. En riktigt bra hjälp när du behöver snabb hjälp med att publicera en nyhet och har enstaka frågor.

  Använder du Twitter?I så fall kan vi glädja dig med att alla nyheter du publicerar på CisionWire inte bara går att rekommendera av användare på Facebook utan nu också på Twitter via en tweet-knapp.

Målet med den nya funktionen är att minimera de steg det tar att dela en länk på Twitter. Tidigare var användaren tvungen att kopiera en webbadress, gå via en tjänst för att förkorta länken och sedan klistra in den förkortade länken på Twitters webbplats eller via en Twitter-klient innan nyheten gick att dela. Nu kan istället de som använder Twitter klicka direkt på tweet-knappen och via en pop-up få en färdig text som omedelbart kan delas på Twitter.

 Twitter-knapp

 

Ovan pressmeddelande har 13 personer tweetat om och 3 personer har gillat nyheten på facebook. Funktionen är enkel och smidig – en länk till nyheten visas omedelbart på användarens sida på Facebook och Twitter. Kom igång och sprid din nyhet online. Vi på Cision hjälper gärna till med råd och tips!