På plats 7 i Cision PR Influencer Award: Hampus Brynolf

Hampus Brynolf brinner för den digitala strategin. Han har lång erfarenhet av digitalt och reklam från Forum för levande historia och arbetar nu på Intellecta Coporate som chef för digital strategi. Han har även digitala sidoprojekt igång, så som Valpejl och Twittercensus. 

Namn: Hampus Brynolf
Yrke:  Strategichef
Twitter: @hampusbrynolf
Instagram: hampusbrynolf
Blogg: http://hampusbrynolf.se

Vilka sociala medier är du mest aktiv i och varför?

Twitter helt klart. Där finns både mina professionella och privata kontakter. Dessutom har jag ju ett metaintresse för just Twitter, med mina studier kring hur Twitter används Sverige.

Hur jobbar du som PR-konsult med digital PR?

All kommunikation, egen, köpt och förtjänad, är digital. Så svaret är att jag inte arbetar med digital PR som ett separat erbjudande utan fullständigt integrerat i allt jag gör.

Vad gör du mer respektive mindre av idag än för 2 år sedan när det kommer till online kommunikation?

Lite mer blogg faktiskt. Och poddar är ju svårt att inte förhålla sig till. Geo var gigantiskt för 2 år sedan, nu används det mer sporadiskt och kanske lite mer integrerat. Jag minns inte riktigt när jag checkade in senast…

Vad är viktigaste trenden inom onlinekommunikation just nu?

Stordata. Men det är dags att sluta snacka och börja leverera.

Vem tror du vinner årets Cision PR Influence Award 2013?

Oj, svårt! Ni använder ju en del kvantitativa metoder – då borde Deeped ligga rätt bra till.

Cision PR Influencer Award är Cisions eget pris där vinnaren presenteras på SPINN-galan den 21 november. Inför galan räknar vi ner genom att presentera intervjuer med personerna på platserna 10 till 6.