Passion för kommunikation – Cisions egna podcast

Nu är den äntligen här – podden för dig som arbetar med kommunikation! Under hösten bjuder vi in en rad intressanta gäster som alla har intressanta case att dela med sig av. I första avsnittet gästar journalisten Rolf van den Brink i ett spännande samtal om de utmaningar som dagens journalister och kommunikatörer står inför.

Leder podden gör Alexander Mason, kommersiell chef på Cision, med stöd av moderator Åsa Melin Mandre som till vardags driver PR-byrån Greenhill Relations. Rolf van den Brink, journalist från Dagens Opinion, tar plats i första poddavsnittet för att vara med och diskutera resultaten från Cisions årliga undersökning med journalister och kommunikatörer som presenterades denna sommar.

Samtalet handlar bland annat om problematiken kring att journalisternas vardag blir allt mer pressad när redaktionernas resurser minskar och att kommunikatörerna å sin sida nu satsar mer än någonsin på egna kanaler. Vad betyder detta för journalistiken? Vad måste man göra för att vara en mediekanal att räkna med idag? Det pratas också brett om innehållsskapande och varför det är så viktigt att bygga upp sina egna kanaler. Hur vinner man sin egen publik? Vad betyder det att kommunikatörer allt mer ska leverera konverteringar och att den interna och externa kommunikationen flyter samman?

Här kan du lyssna på premiäravsnittet av Passion för kommunikation. Podden finns också tillgänglig på Itunes och Android app.

Twittra gärna till oss på #pfkpodden om du har funderingar eller frågor!

avsnitt-1-passion-for-kommunikation

Åsa Melin Mandre, Alexander Mason och Rolf van den Brink vid inspelningen av det första avsnittet.