Studenter från Berghs på besök hos oss på Cision

Igår hade vi klassen Strategisk kommunikation och PR från Berghs School of Communication på besök här hos oss på Cision. Dagen började med frukost och intro följt av ett interaktivt “Cision-Jeopardy” där vi berättade mer om oss och vad vi gör.

Efter det var det dags för utbildning i vårt PR-verktyg CisionPoint och tillhörande uppgifter. Klassen fick arbeta självständigt och prova på att söka fram mediekontakter i databasen, lägga in en pressrelease för utskick samt skapa en egen omvärldsbevakning.

Slutligen höll Alexander Mason en föreläsning om Content Marketing och bjöd även på spaningar kring kommunikationstrender. Det ledde oss in på diskussioner om innehållsstrategier, hur media letar nya intäktskällor och varför SEO är något som blir allt viktigare för framtidens kommunikatörer.

Här hittar du presentationen från Alexander Masons inspirationsföreläsning:

Cision har under de senaste åren samarbetat med Berghs School of Communication där eleverna som läser strategisk kommunikation och PR har använt Cisions kommunikationsverktyg CisionPoint i sin undervisning.

Varje år delar vi även ut ett stipendium till den grupp studenter som under Berghs slututställning skickar ut den bästa nyheten. Bedömningskriterierna för Cisions stipendium grundas på parametrar som språkhantering, användning av verktygets funktioner, delningar i sociala medier, besöksantal och länkningar.