Verifiera dina nyheter med Google Authorship

Nu kan du koppla ihop ditt pressrum på CisionWire med en profil på Google+. På det sättet verifierar du ditt ägarskap av dina nyheter och signalerar till Google att du är en pålitlig källa, vilket i sin tur gör dina nyheter enklare att värdera av sökmotorn. Funktionen kallas för Google Authorship. 

Exempel på Google Authorship

Vad är Google Authorship?
Google Authorship är ett sätt att bekräfta ditt ägarskap av publicerat innehåll genom att det kopplas till ditt Google+ konto. Genom att du bekräftar ditt ägarskap signalerar du till Google att du är en pålitlig källa och gör dina nyheter enklare att värdera i sökmotorn. Din profilbild på Google + visas sedan bredvid din information i sökresultatet. MediaAnalys har skrivit ett bra inlägg om hur och varför du ska bekräfta ditt ägarskap av innehåll.

När du publicerar innehåll kopplat till din Google+ profil genom Authorship så kan Google poängsätta din Google+ profil utifrån de områden som du skriver om. Den poängen används därefter för att värdera ditt innehåll i Googles sökresultat, vilket kallas för Author Rank. Här kan du läsa mer om skillnaden mellan Google Authorship och Author Rank.

Hur fungerar kopplingen till CisionPoint?
Du aktiverar Google Authorship genom att koppla ditt pressrum till ett Google+ konto, vilket du enkelt gör under Inställningar i Connect. Sedan måste du även aktivera kopplingen från din Google+ profil. Här kan du läsa hur du gör det.

Efter att du har kopplat och aktiverat Google Authorship kommer de nyheter som du skickar genom CisionPoint bli kopplade till det angivna Google+ kontot. Profilbilden som du har på ditt Google+ konto kommer att visas tillsammans med dina publicerade nyheter i sökresultatet och således verifieras som förstahandskälla.

Så här aktiverar du kopplingen till Google Authorship från ditt pressrum: