I takt med att medielandskapet förändras hittar vi på Cision nya vägar för att ständigt ligga steget före. I över 120 år har vi tagit oss an uppdraget att hjälpa kommunikatörer nå ut med sina nyheter.

Början på allt

Cision startade som Svenska Telegrambyån i Sverige redan 1892. På den tiden kretsade verksamheten kring pressurklipp och mycket har hänt sedan dess. Idag erbjuder vi nordens största mediedatabas, distributionstjänster för nyheter, omvärldsbevakning för webb och sociala medier, nyhetsrum på din webbplats med mera. Genom åren har vi arbetat under olika namn såsom Observer, Romeike, Bacon’s och Bowdens.

Förenade och förbättrade

År 2007 bytte vi namn till Cision och 2014 gick vi samman med Vocus och lade till Gorkana Group, Visible Technologies, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact till vår familj av varumärken. Med över 100 000 kunder och kontor i nio länder är vi på Cision den ledande leverantören av kommunikationslösningar inom PR och Investor Relations.

Framtidens kommunikation

Vi har alltid varit världens ledande källa för medieanalys – från våra första tryckta mediekataloger till Cisions nuvarande databas som listar mer än 1,6 miljoner kontakter, redaktioner och influencers. Våra innovativa lösningar hjälper professionella kommunikatörer distribuera pressmeddelanden, hantera kontakten med påverkare, mäta aktiviteten i sociala medier och analysera slagkraftigheten av kampanjer. Vår målsättning är att alltid skapa innovativa produkter och lösningar för att kunna leda både våra kunder och branschen mot framtidens PR och kommunikation.