Cision lanserar ny distributionskanal med inriktning på politik och samhälle

Den 1 februari lanserade Cision en nyhetskanal med fokus på Sveriges politiska medier och redaktioner. Med den nya kanalen kan Cisions kunder skicka nyheter från kommunikationsverktyget CisionPoint direkt till alla svenska politiska redaktioner. Kanalen riktar sig mot kunder som behöver sprida nyheter inom offentliga affärer, politik och opinionsbildning.

Förutom att nyheterna exponeras mot medier och redaktioner ger kanalen även automatisk exponering på Sveriges ledande nyhetssajt inom ämnet, Fokus.se. Nyheten visas upp för en intresserad målgrupp samtidigt som den får bra sökmotoroptimering på sökmotorer så som Google.

”Kanalen Politik och Samhälle är ett utmärkt komplement till de kanaler vi har i dagsläget”, säger Magnus Thell, VD Cision Nordics. ”Ännu en gång breddar vi vår kommunikationstjänst och nu ger vi alltså kunderna den unika möjligheten att göra nyhetsutskick direkt mot Sveriges politiska redaktioner, med tidningen Fokus i spetsen.”

Cisions kunder har tillgång till kanalen i kommunikationsverktyget CisionPoint från och med den 1 februari.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason
Commercial Director
+46 8 507 411 16
+46 (0)73 345 16 00
alexander.mason@cision.com

Om Cision:
Cision är den ledande leverantören av kommunikationsverktyg inom IR och PR. Våra kunder använder Cision för att hantera alla delar i sin kommunikation – allt ifrån att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien.

Relaterat innehåll

Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev. Vi delar med oss av konkreta case, undersökningar och mycket mer!

11/07/2016

Alla vet vad Wikipedia är men det är få som har koll på hur man ska bära sig åt för […]

13/10/2017