Hur får man till ett bra content marketing- team? Vilka kompetenser behövs? Joakim Arhammar, digital konsult på Comprend, har gjort en djupdykning i vilka roller content marketing-teamet bör ha för att lyckas.

Oavsett storlek på företaget finns en del roller som bör ingå i ett content marketing-team. Det menar Joakim Arhammar, digital konsult på Comprend, i ett mycket läsvärt blogginlägg. Joakim har tittat på hur olika företag byggt upp sina content marketing team och kommer fram till att det finns fem grundläggande roller  som bör ingå:

Contentchefen/Chefredaktören
Projektledaren
Skribenten/kreatören
Publiceraren
Analytikern

Läs om vad varje roll förväntas bidra med i teamet i Joakims blogginlägg. Där  hittar du även en snygg infograf över hur content marketing- teamet kan se ut.

Trevlig fredag!

 

Bild: Joakim Arhammar

About Ulrika Peyron

Jag jobbar som marknadschef för Cision i Skandinavien. Här på bloggen får du tips och inspiration kring saker som rör kommunikation, PR och Investor Relations. Du hittar också information om våra samarbeten, events och annat som händer hos oss på Cision.