Publicera pressinformation på din Facebook-wall

Förra veckan hade vi Facebookstrategen Ola Mattisson från 7billion på besök hos oss på Cision. Vi var cirka 70 personer som deltog i workshopen som handlade om strategier, koncept och genomförande gällande Facebook och företag.

Ola pratade om hur viktigt det är att finnas där din organisations målgrupp är och att konversera med dem på deras villkor.

Skapa meningsfullt innehåll för att få lojala och aktiva medlemmar“.

Många företag har byggt upp en facebooknärvaro men det är fortfarande många som är osäkra på hur man gör det effektivt och kopplar det till affärsnytta. Ola illustrerade några framgångsrika exempel samt tipsade på hur företag kan rekrytera medlemmar till sina sidor, fylla dem med meningsfullt innehåll samt föra en dialog med medlemmarna.

Cisions säljchef Alexander Mason utvecklade även kring hur många av våra kunder arbetar med Facebook och pressinformation. CisionPoint erbjuder kopplingar till exempelvis kundens företagssida på Facebook. Nyheterna blir då synliga på företagets Facebook wall och i medlemmarnas eget nyhetsflöde på Facebook. Se exempel på Vårdförbundets sida nedan som aktivt arbetar med Cisions koppling till Facebook.

Innan och efter workshopen diskuterades ämnet på Facebookgruppen Sociala medier 2011. Gå gärna in där om du har generella frågor kring företagssidor och Facebook. Har du frågor kring hur du ska publicera pressinformation på Facebook för att starta en bra konversation med din målgrupp? Kontakta oss för mer information.