Förutom att det blir snyggare, finns en rad anledningar till varför det är viktigt att jobba med bilder i samband med att man gör sina pressutskick. Här kommer några tips som kan var bra att ha i åtanke innan man skickar ut ett pressmeddelande:

  1. Tänk multimedia när du skapar ditt pressmeddelande. Välj bilder som illustrerar vad din nyhet handlar om och publicera dessa tillsammans med din nyhet.
  2. Glöm inte att länka bilderna till din hemsida för att driva trafik tillbaka till din egen webbplats.
  3. Tänk på att inte bara bifoga bilderna som ett attachment utan använd verktyget som gör det möjligt att infoga bilden i brödtexten istället. Nyheten förstärks när den står i direkt samband med bilden. Se ett exempel nedan från Yoyomotion.
  4. För att öka trafiken ytterligare kan du även integrera video som länkar tillbaka till din webbplats och ditt YouTube-konto.

Yoyomotion

 Glöm inte att infoga minst en eller två länkar till din webbplats där man kan hitta den information som ditt pressmeddelande handlar om. Ju fler inlänkar (inlänkar är de länkar som pekar till din site från andra siter) du får desto högre rankar Google dina sidor på hemsidan.

Lycka till!

 

 

annica.sandberg@cision.com'

About Annica Sandberg

Författaren har inte skrivit något ännu.
Meanwhile lets just say that we are proud Annica Sandberg contributed a whopping 125 entries.