Cision nyhetsbevakar Guldägget

I år firar kommunikationsbranschens mest prestigefyllda tävling Guldägget 50 år. Temat är att blicka 50 år tillbaka i tiden men även 50 år framåt. Sveriges Kommunikationsbyråer anordnar i vanlig ordning tävlingen som i år äger rum den 14 april på nyinvigda Stockholm Waterfront där Sveriges mest kreativa kommunikationslösningar ska prisas.


Cision är i år kategorisponsor av Guldäggets PR-kategori och dessutom inleder Cision och Sveriges Kommunikationsbyråer ett långsiktigt samarbete där Cision tar hand om all kommunikation och hantering av pressinformation för Sveriges Kommunikationsbyråer.

Viktigt för oss är att vi bidrar med vår kompetens gällande nyhetspublicering när vi är delaktiga i event och tävlingar. På guldäggsgalan kommer vi på Cision att bevaka vilka som vinner under kvällen och streama dessa händelser direkt i Guldäggets pressrum samt i sociala medier. På så sätt får de som inte kan vara med på galakvällen möjlighet att få nyhetsuppdateringar i samma stund som det händer.

Just nu planerar vi tillsammans med Sveriges Kommunikationsbyråer hur vi på bästa sätt publicerar information under galakvällen samt under nomineringsvernissagen.

Linda Nilsson, Partneransvarig för Guldägget vill snabbt och säkert nå ut till hela branschen med nyheter från både Sveriges Kommunikationsbyråer och tävlingen Guldägget.

“Särskilt på guldäggsgalan, när vi är upptagna med så mycket annat, känns det tryggt att ha en pålitlig pr-partner i Cision som kontinuerligt berättar vad som händer.”

All information om Guldägget 2011 hittar ni på CisionWire, Facebook och Twitter ( #guldägget)