Favorit i repris: Cision presenterar resultaten från årets undersökning med journalister och kommunikatör

Hur vill journalister bli kontaktade och vilken dag är det bäst att skicka sina nyheter? Detta var två av alla de frågor som vi besvarade under vårt seminarium i Almedalen, baserat på resultaten från vår årliga undersökning med journalister och kommunikatörer. Den gången blev det helt fullsatt och därför kör vi nu en favorit i repris i Stockholm!

Varje år genomför vi en undersökning bland Sveriges journalister och kommunikatörer i syfte att kartlägga deras arbetssätt, ta reda på utmaningar i yrkesrollerna och skapa en ökad förståelse mellan de två yrkesgrupperna. Nu presenterar vi resultaten ifrån 2014 års undersökning. Det blir ett spännande event där vi bjuder på insikter kring hur du som kommunikatör kan bli ännu bättre på att nå ut med din information och bygga relationer med journalister och andra påverkare.

Under seminariet tittar vi på trender inom kommunikation samt svarar på frågor som bland annat:

  • Hur vill journalister bli kontaktade?
  • Var söker de flesta journalister efter information?
  • Vilken dag och tidpunkt är den bästa att skicka sina nyheter på?
  • Har kommunikatörerna koll på hur journalisterna vill ha information?

Vi avslutar med en paneldebatt med bland annat: journalisten Rolf van den Brink, VD, Producent & Ansvarig på Dagens Opinion, Christina Almgren, Chef sociala medier på Fortum Sverige och Åsa Melin Mandre, Partner på Greenhill Relations.

När: Torsdag den 11 september kl: 08.30-09.30. Frukost serveras från kl 08.00.
Var: Cisions kontor, Linnégatan 87A, Stockholm.

Seminariet den 11 september är redan fullbokat! Då intresset varit så stort arrangerar vi ytterligare ett seminarium, den 18 september. Anmäl dig via anmälningslänken nedan.

När: Torsdag den 18 september kl: 08.30-09.30. Frukost serveras från kl 08.00.
Var: Cisions kontor, Linnégatan 87A, Stockholm.

Anmäl dig här!