Förhandsvisning av Berghs slututställning

Den här morgonen var Cision på plats på Berghs School of Communication dit vi hade bjudit in våra kunder på frukostmingel, efterföljande föreläsning och en guidad tur bland årets examensarbeten.

Cisions sälj- och marknadsdirektör Alexander Mason talade om varför det är viktigt att äga sin trafik, vara relevant, använda den egna hemsidan och varför man t.ex. ska undvika att bygga upp all sin kommunikation utifrån Facebook. Alla deltagare fick vårat senaste tip sheet “Därför ska du äga din egen trafik”, som knyter an till föreläsningen. Tipsen finns att ladda ner digital genom vår artiklar och tips-sida som ni hittar här.

Efter Alexanders föreläsning klev Studentbyrån, som arrangerar hela slutuställningen, upp på scen och berättade om bakgrunden till årets tema “Make it matter”. Det kunde sammanfattas i tre punkter, vilket var de pågående trenderna reklamtrötthet, un-consumption och maktskiftet från leverantör till konsument. Vi fick därefter presentationer från tre av grupperna som ställer ut sina arbeten nu under slututställningen. Casefilmer visades upp för de projekt som gjorts för uppdragsgivarna DeLaval, Gävle Kommun och SEQR. Därefter fick vi bege oss högst upp i huset för att ta oss igenom alla slutuställningens montrar och projekt, där Berghseleverna entusiastiskt berättade om sina idéer och hur projekten växt fram.

Stort tack till Berghs och Studentbyrån för en rolig och inspirerande morgon!