Vi ser en trend där allt fler företag väljer att omorganisera sig för att möta det digitala medielandskapet. Kommunikationsavdelningar byter skepnad och blir egna mediehus där redaktionellt arbete och innehållsproduktion står i fokus.

En av pionjärerna när det kommer till redaktionellt arbete är Scania, som med sitt “lean”-tänkande byggt upp en modern kommunikationsavdelning som inspirerar andra företag. Idag vill vi tipsa om vårt poddavsnitt med Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk! I poddavsnittet berättar Staffan hur de slagit ihop alla kommunikationsavdelningar till en redaktion och du får konkreta exempel på hur Scania organiserat sin kommunikation för att effektivisera arbetet.

Bild: Scania

About Ulrika Peyron

Jag jobbar som marknadschef för Cision i Skandinavien. Här på bloggen får du tips och inspiration kring saker som rör kommunikation, PR och Investor Relations. Du hittar också information om våra samarbeten, events och annat som händer hos oss på Cision.