Ladda ned ditt exemplar av Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning här!

Tisdagen den 3 juli slog vi åter upp portarna till Cisions årliga seminarium i Almedalen där vi, likt tidigare år, presenterade vår årliga journalist- och kommunikatörsundersökning. Solen sken och ett hundratal nyfikna besökare hade tagit plats när Ulrika Peyron, marknadschef på Cision, presenterade höjdpunkterna från rapporten.

 

Presentationen följdes upp av en paneldiskussion med särskilt inbjudna gäster.

Från vänster: Ulrika Hyllert (vice ordförande Journalistförbundet), Per Nilsson (kommunikations- och marknadschef, Semcon), Emma Blom (VD Social Industries).

 

   

I panelen diskuterades resultaten i rapporten och, som sig bör, uppstod meningskiljaktigheter vid flera ämnen. Allra hetast blev det vid frågan om vilken roll journalistiken ska ta i framtiden där Ulrika Hyllert månade om den oberoende journalistiken och dess roll att granska makthavare medan Emma Blom menade att det är publiken som måste få avgöra vilken roll journalistiken ska få ha och efterfrågan som ska styra innehållet.

Här kan du ladda ned Cisions journalist- och kommunikatörsundersökning 2018.

About Oskar Larsson

Arbetar som Digital redaktör på Cision Scandinavia och ansvarar för mycket av innehållsproduktionen här på bloggen.
Du kan nå mig på: oskar.larsson@cision.com