Igår gick content marketing-branschens stora prisutdelning Guldbladet av stapeln på Nalen i Stockholm. För 15:e året i rad hade Swedish Content Agencies arrangerat galan där Guld-och silverblad i 15 kategorier skulle delas ut av kvällens värdar Sigge Eklund och Alexander Schulman. Vi var på plats för att supa in atmosfären och ta del av alla fantastiska bidrag.

Varje år arrangerar Swedish Content Agencies prisutdelningen Guldbladet i syfte att premiera de bästa content marketing-produktionerna under året. De 15 kategorierna i årets tävling var bästa kundtidning (business to business), bästa kundtidning (konsument), bästa effekt, bästa medlems- och organisationstidning, bästa nykomling, bästa omgörning, bästa formgivning, bästa bok, bästa omslag (publikens pris), bästa reportage, bästa intern-/personaltidning, bästa årsredovisning, bästa webbkommunikation, bästa ljud eller rörlig kommunikation och bästa redaktionella app.

Om du är nyfiken på vinnarna kan du se hela listan här.

About Ulrika Peyron

Jag jobbar som marknadschef för Cision i Skandinavien. Här på bloggen får du tips och inspiration kring saker som rör kommunikation, PR och Investor Relations. Du hittar också information om våra samarbeten, events och annat som händer hos oss på Cision.