Imorse drog vi igång torsdagen med ett frukostseminarium i Näringslivets hus i Stockholm. Hela 250 förväntansfulla och morgonpigga deltagare dök upp för att höra Jennie Hahn von Dorsche från The amazing society berätta om hur du bör tänka för att få mer synlighet på Facebook.

Jennie pratade bland annat om hur du på Facebook inte bör köpa sönder din räckvidd utan elda det som redan flyger. Hon berättade också att det krävs planering innan du slänger upp ditt innehåll på Facebook. Vidare fick vi också höra att det är totalt värdelöst att göra innehåll av reklam och att vi bör satsa på att göra reklam av bra innehåll istället. Att skapa engagerande innehåll är A och O på Facebook!

Jennies tips finns samlade i ett tipsheet som du kan ladda ner här.

Missade du seminariet? Imorgon lägger vi upp videoinspelningen från seminariet som du kan se på vår hemsida. Håll utkik imorgon!

About Ulrika Peyron

Jag jobbar som marknadschef för Cision i Skandinavien. Här på bloggen får du tips och inspiration kring saker som rör kommunikation, PR och Investor Relations. Du hittar också information om våra samarbeten, events och annat som händer hos oss på Cision.