Så drev kommunikationsbranschen med sig själv under Guldägget 2016

I onsdags den 20 april var det dags för den 55:e omgången av Guldäggsgalan på Stockholm Waterfront och guldägg i 15 kategorier delades ut under en färgsprakande och glamourös afton.

Syftet med Guldägget är att ”höja den kreativa standarden och därmed föra svensk kommunikation framåt” och Guldäggsgalan lever upp till detta genom att bjuda på kreativa videoinslag.
Förra året tramsade komikern David Sundin med den något svårflörtade publiken och i år var det Tove Norströms tur att få besökarna att dra på smilbanden. Tillsammans med Daniel Hallberg fick vi se henne i uppskattade filmklipp där branschen driver med sig själv. Kolla in klippen här nedan:


Nyfiken på vem som tog hem guldäggen 2016? Kolla här!

Här kan du läsa vår intervju med Maja Siösteen, projektledare på Komm, som ligger bakom Guldägget.