Seminarium 14 april: #melfest – så engageras en hel nation på sociala medier

Den 14 april kommer My Söderholm från Socialminds och berättar om hur de tillsammans med SVT innoverade arbetet inför, under och efter TV-sändningarna för att skapa engagemang kring #melfest.

Melodifestivalen är inte bara en av Sveriges största TV-händelser som samlar över 3 miljoner i sofforna varje vecka, utan också ett av de hetaste diskussionsämnena och mest engagemangskapande underhållningen i sociala medier. My Söderholm är VD på Socialminds och en av hjärnorna bakom årets upplaga av Melodifestivalens sociala medie-aktiviteter. Under ett frukostseminarium berättar hon om hur de tillsammans med SVT utvecklat Melodifestivalens strategier för bland annat Twitter, Facebook, bloggar, Snapchat och Instagram. Utifrån sin erfarenhet ger hon handfasta tips på hur du kan tänka för att förbättra och förnya användandet av sociala medier.

När: Tisdag den 14 april kl 08.30-09.30 (Frukost serveras från kl 08.00)
Var: Garnisonen Konferens, Karlavägen 100, Stockholm.

Anmäl dig här

Antalet platser är begränsat, först till kvarn!

Varmt välkommen!

Cision-teamet