Cision - anpassa din medielista efter ditt pressmeddelande

Tänker du på dina mottagare när du skickar ut dina nyheter ökar du också sannolikheten att nyheterna uppmärksammas.

Precis som i arbetet med uppsättningen av din omvärldsbevakning krävs det mer än ett engångsarbete för att skapa bra mottagarlistor för dina pressmeddelanden och nyhetsutskick. Eftersom varje nyhet som du vill sprida är unik behöver den också en unik (och uppdaterad) mottagarlista, tillsammans med en genomtänkt strategi för att få så stor uppmärksamhet som möjligt. Planering och underhåll är helt enkelt A och O.

För att hjälpa dig att öka chanserna att din nyhet får den uppmärksamhet som den förtjänar har vi sammanställt fem tips som förbättrar ditt arbete med dina medielistor och nyhetsutskick: Skickar du ditt pressmeddelande till rätt mottagare? Där lyfter vi bland annat upp vikten av att anpassa hur du presenterar din nyhet beroende på vem du riktar dig till – bloggare och journalister vill till exempel ha information på väldigt olika sätt. Läs de fem tipsen här.

anna.westrin@cision.com'

About Anna Westrin

Författaren har inte skrivit något ännu.
Meanwhile lets just say that we are proud Anna Westrin contributed a whopping 100 entries.