Kommunikationstratten
dec. 14, 2021

Kommunikationstratten

Vi har utvecklat en kommunikationstratt för att dela upp specifika områden som PR- och kommunikationsexperter bör fokusera på för att visa upp användbara mätvärden, driva datainformerade beslut och rättfärdiga PR-budgeten för ledningen.

Kom igång med mediebevakning
nov. 23, 2021

Kom igång med mediebevakning

Med vår guide “Kom igång med mediebevakning” får du fem tydliga punkter att tänka över innan du sätter igång med mediebevakningen. Då har du alla möjligheter att sedan skapa en tydlig och relevant bevakning som ni faktiskt kan dra slutsatser av.

Sju trendsättare inom ESG
nov. 11, 2021

Sju trendsättare inom ESG

Environmental, Social & Governance (ESG) är nyckeltalet på allas läppar. Vi har kikat närmare på sju trendsättare inom ESG. Mätning av hållbara frågor och socialt ansvarstagande har gjorts under en längre tid, så varför börjar investerare plötsligt fråga efter ESG-data nu? Det enkla svaret är att företag med stark och syftesdriven ESG-policy korrelerar väl med positiva finansiella resultat.

Så skriver du ett pressmeddelande
sep. 09, 2021

Så skriver du ett pressmeddelande

Är du osäker på hur man skriver ett pressmeddelande? I vår guide – Så skriver du ett pressmeddelande – Steg för steg, delar vi med oss av värdefulla tips och råd om hur du bäst skriver ett pressmeddelande. Guiden innehåller de åtta viktigaste sakerna du ska tänka på för att få det genomslag du vill med din pressrelease.

An Influence framework for PR
sep. 02, 2021

An Influence framework for PR

En fråga som PR- och kommunikationsproffs bör ställa sig är: Vad är påverkan? Om vi vet det kan vi veta vilken eller vilka influencers som skulle passa ett visst projekt – eller om det finns en bättre approach?

E3 2021 Social Insights
aug. 27, 2021

E3 2021 Social Insights

Under juni arrangerades den stora gamingkonferensen #E32021 och i år visade plattformstillverkarna Xbox och Nintendo på starka prestationer - men vem lyckades bäst?

Så lyckas du med din SEO
aug. 11, 2021

Så lyckas du med din SEO

Vad är bra innehåll och hur får man sökmotorerna att hålla med? I korthet handlar det om en måttstock att förhålla sig till som innehållsproducent för att genomgående skapa innehåll som rankas högt av sökmotorerna och förmedlar expertis, auktoritet och pålitlighet. För att långsiktigt lyckas med SEO gäller det att sätta relevansen för besökaren i första rummet och om du lyckas med det kan en bra sökmotoroptimering ge resultat under flera år framöver.

4 Reasons Executive Briefings
aug. 02, 2021

4 Reasons Executive Briefings

Dagens informationsöverflöd gör att ledningsgrupper och beslutsfattare får det allt svårare att hinna reagera och hantera strategiska nyheter än tidigare. När nyheter om varumärket, konkurrenter, partners och kunder flödar in på daglig basis kan flödet lätt börja kännas som ett brus men bland dessa tusentals artiklar finns avgörande innehåll som en ledningsgrupp inte har råd att missa för att hålla konkurrenterna bakom sig.

7 steg för kommunikatörer
juli 19, 2021

7 steg för kommunikatörer

Journalister får allt mer att göra med färre resurser till hands. Med anledning av detta blir relationen med kommunikatörer allt viktigare eftersom de kan förse journalisten med bra och trovärdigt innehåll. För att lyckas med detta måste kommunikatören skicka rätt innehåll till rätt journalist vid rätt tidpunkt och vägen till att lyckas med detta går genom att ta sig tid att lära känna journalisten.

IR trender och utmaningar att hålla koll på under 2021
apr. 12, 2021

IR trender och utmaningar att hålla koll på under 2021

Är hållbarhetsarbetet fortfarande en uppåtgående trend, vilka nya IR-metoder har fått fäste i en coronapräglad värld och vilka utmaningar måste lösas i ett nytt medielandskap? Läs vårt tipsheet om IR-trender och utmaningar att hålla koll på under 2021 för att lyckas med ert IR-arbete!

10 tips när du skriver ett pressmeddelande
juli 07, 2020

10 tips när du skriver ett pressmeddelande

Du har din nyhet och ett verktyg för publicering. Men hur ska du göra för att få andra att tycka att just ditt pressmeddelande är intressant? Cision guidar dig igenom hur du ska få din nyhet både klickvänlig och intressant för media.

Do’s and don’ts när du skriver ett pressmeddelande
juli 05, 2020

Do’s and don’ts när du skriver ett pressmeddelande

I takt med att det gamla medielandskapet förändras och förvandlas till ett digitalt ekosystem fyllt av konkurrerande plattformar och nyhetsmedier ställs journalister varje år inför nya utmaningar. Till det har en global pandemi lamslagit världen och gjort alla till coronaspecialiserade journalister.

12 handfasta tips för att vässa ditt innehåll
maj 05, 2020

12 handfasta tips för att vässa ditt innehåll

Sjävla syftet med innehållskapande handlar om att innehållet ska bli uppmärksammat och konsumerat. Med små små justeringar av ditt innehåll kan det ge stor effekt på synligheten och hur väl det plockas upp av sökmotorerna.