Livepodd om USA valet - kampen om mediesynligheten
Oct 15, 2020

Livepodd om USA valet - kampen om mediesynligheten

Den 22 oktober är det åter dags för livepodd på vår Facebooksida och den här gången är det amerikanska valet i medierna som står på agendan. Vi har bjudit in PR-konsulten och USA-kännaren Elizabeth Walentin och Seth Gilpin från Cision USA, som följer valet i amerikanska medier. Tillsammans kommer de att nysta i kampen om mediesynligheten och diskutera vem som lyckas bäst med att nå ut med sitt budskap.

Livepodd framtidens kommunikatör i spåren av corona
Sep 30, 2020

Livepodd framtidens kommunikatör i spåren av corona

I det här avsnittet möter vi Karin Netzell, affärsutvecklingschef på Hammer & Hanborg och Hanna Brogren, vd och generalsekreterare för Sveriges Kommunikatörer som tillsammans gör en djupdykning i kommunikatörsrollen och diskuterar kommunikatörens framtid post corona.

Livepodd om framtidens kommunikatör i spåren av corona
Sep 14, 2020

Livepodd om framtidens kommunikatör i spåren av corona

Livepodd om hur medier och influencers mår i coronakrisen
Sep 10, 2020

Livepodd om hur medier och influencers mår i coronakrisen

Hösten är här och det har blivit dags för ännu en livepodd i pandemins tecken. Gäster är Yasmine Winberg, reporter och redaktör på Resumé och Linnéa Kihlström, reporter och redaktör på Dagens Media. Hur har corona påverkat medier och influencers?

Livepodd om hur medier och influencers mår i coronakrisen
Aug 19, 2020

Livepodd om hur medier och influencers mår i coronakrisen

Den 27 augusti kl.14.00 välkomnar vi dig online på Cisions Facebooksida för att ta del av en diskussion kring hur medier och influencers har det i coronakrisen. Alexander Mason, kommersiell chef på Cision och Åsa Melin Mandre, partner på Greenhill Relations träffar Yasmine Winberg, reporter och redaktör på Resumé och Linnéa Kihlström, reporter och redaktör på Dagens Media.

10 tips när du skriver ditt pressmeddelande
Jul 07, 2020

10 tips när du skriver ditt pressmeddelande

Du har din nyhet och ett verktyg för publicering. Men hur ska du göra för att få andra att tycka att just ditt pressmeddelande är intressant? Cision guidar dig igenom hur du ska få din nyhet både klickvänlig och intressant för media.

Do’s and don’ts när du skriver ett pressmeddelande
Jul 06, 2020

Do’s and don’ts när du skriver ett pressmeddelande

I takt med att det gamla medielandskapet förändras och förvandlas till ett digitalt ekosystem fyllt av konkurrerande plattformar och nyhetsmedier ställs journalister varje år inför nya utmaningar. Till det har en global pandemi lamslagit världen och gjort alla till coronaspecialiserade journalister.

Livepodd om politiskt påverkansarbete i coronatider med Ulrica Schenström
Jul 02, 2020

Livepodd om politiskt påverkansarbete i coronatider med Ulrica Schenström

Passion för kommunikation släpper ytterligare en livepodd i coronatider! I detta avsnitt gästades vi av Ulrica Schenström, VD för tankesmedjan Fores. Ulrica Schenström har länge varit engagerad inom centralt politiskt arbete och opinionsbildning och kommer tillsammans med oss ge svar på hur din verksamhet ska tänka kring politiskt påverkansarbete i coronatider.

Livepodd om att ta ställning – möjligheter och risker
Jun 25, 2020

Livepodd om att ta ställning – möjligheter och risker

Med bakgrund i försommarens #BlackLivesMatter-rörelse aktualiserades frågan kring hur företag ska göra för att ställning i samhällsfrågor, när man ska göra det och vilka potentiella möjligheter samt risker man bör ta i beräkning. I vår livepodd gästar Frida Blom från Westander och forskaren Martin Söndergaard från Handelshögskolan i Stockholm för att ge sina perspektiv på frågan.

Livepodd om att ta ställning – möjligheter och risker för företag
Jun 11, 2020

Livepodd om att ta ställning – möjligheter och risker för företag

På onsdag är det åter dags för livepodd på vår Facebooksida och temat för dagen handlar om att som företag ta ställning i en fråga och vilka möjligheter samt risker det kan innebära för varumärket. Frida Blom är kommunikationskonsult på Westander och gästar vår livepodd onsdag 17 juni klockan 14.00 för att berätta om detta spännande ämne och svara på era frågor.

The ugly truth behind PR’s go-to numbers
Jun 10, 2020

The ugly truth behind PR’s go-to numbers

Vi lever inte längre i en värld där det räcker att slå sig för bröstet och känna sig nöjd om man lyckas hamna på en förstasida i en dagstidning. Som kommunikatör behöver du idag kunna visa vilket värde ditt kommunikationsarbete har på ett helt annat sätt och utvärdera vilka mätpunkter du har nytta av.

7 steg för kommmunikatörer
Jun 10, 2020

7 steg för kommmunikatörer

Journalister får allt mer att göra med färre resurser till hands. Med anledning av detta blir relationen med kommunikatörer allt viktigare eftersom de kan förse journalisten med bra och trovärdigt innehåll. För att lyckas med detta måste kommunikatören skicka rätt innehåll till rätt journalist vid rätt tidpunkt och vägen till att lyckas med detta går genom att ta sig tid att lära känna journalisten.

State of the Media 2020 – del 1 – covid-19
Jun 08, 2020

State of the Media 2020 – del 1 – covid-19

I takt med att det gamla medielandskapet förändras och förvandlas till ett digitalt ekosystem fyllt av konkurrerande plattformar och nyhetsmedier ställs journalister varje år inför nya utmaningar. Till det har en global pandemi lamslagit världen och gjort alla till coronaspecialiserade journalister.

Livepodd om Folkhälsomyndighetens kommunikationsarbete under corona-pandemin
Jun 02, 2020

Livepodd om Folkhälsomyndighetens kommunikationsarbete under corona-pandemin

Få kommunikationsavdelningar har varit med om en sådan total förändrad arbetsvardag och massivt medietryck som Folkhälsomyndighetens pressavdelning under våren 2020. Hur har det varit att kommunicera från krisens centrum? Det ska vi prata om med Folkhälsomyndighetens presschef Christer Janson i vår livepodd onsdag 17 juni 10.00.

Livepodd om kriskommunikation i coronatider med Jeanette Fors-Andrée
May 27, 2020

Livepodd om kriskommunikation i coronatider med Jeanette Fors-Andrée

Coronautbrottet lämnar få oberörda och kommunikatörer brottas med nya utmaningar när världen har ställts på ända. Kriskommunikationsexperten Jeanette Fors-Andrée gästade vår livepodd på Facebook för att ge svar på hur en verksamhet ska tänka kring sin kommunikation i coronatider.

OTC-handel med amerikanska investerare
May 27, 2020

OTC-handel med amerikanska investerare

I detta avsnitt lär vi oss mer om OTC-handel (Over the Counter) i USA, en marknad som svenska börsbolag kan använda sig av även om man inte är noterad på de amerikanska börserna. Hur funkar det och vad ska man tänka på för att locka amerikanska investerare? Gäst i podden för att berätta om detta är Joe Coveney från OTC Markets som medverkar via länk från New York.

Livepodd om politiskt påverkansarbete i coronatider med Ulrica Schenström
May 20, 2020

Livepodd om politiskt påverkansarbete i coronatider med Ulrica Schenström

Det har blivit dags för ytterligare en livepodcast tillsammans med Cision. Denna gången gästas vi av Ulrica Schenström, VD för tankesmedjan Fores. Ulrica Schenström har länge varit engagerad inom centralt politiskt arbete och opinionsbildning och kommer tillsammans med oss ge svar på hur din verksamhet ska tänka kring politiskt påverkansarbete i coronatider.

Så använder du podcasts i ditt PR-arbete
May 07, 2020

Så använder du podcasts i ditt PR-arbete

Podcasts har kommit för att stanna. I Sverige har antalet lyssningar på poddar ökat stadigt under de senaste åren och under sommaren 2019 lyssnade över 1,9 miljoner människor i åldrarna 16-80 år på podcast under en genomsnittlig vecka (ORVESTO Poddtoppen 2019:2). Det finns alltså en god anledning att överväga podcasts som en del av sin PR-strategi.

12 handfasta tips för att vässa ditt innehåll
May 05, 2020

12 handfasta tips för att vässa ditt innehåll

Sjävla syftet med innehållskapande handlar om att innehållet ska bli uppmärksammat och konsumerat. Med små små justeringar av ditt innehåll kan det ge stor effekt på synligheten och hur väl det plockas upp av sökmotorerna.

Do’s and don’ts enligt journalisten
May 05, 2020

Do’s and don’ts enligt journalisten

Vi har sammanställt en journalists arbetsvecka utifrån deras svar på vilken dag och tid de helst tar emot nyhetstips från företag och organisationer.

Investor Relations i en coronakris
Apr 29, 2020

Investor Relations i en coronakris

Corona-pandemin har skapat global oro på börserna och noterade bolag ställs inför helt nya utmaningar med sin investerarkommunikation. Hur bör man tänka kring kommunikationen i osäkra tider och på vilket sätt kan man kommunicera när vi också ska undvika att träffas? Dessa frågor diskuteras med våra gäster Pia Rosin, IR-expert från H&H och Scandic Hotels IR-chef Henrik Vikström. Podden spelades in tisdag 21 april.