Cision genomför årligen en journalist- och kommunikatörsundersökning i syfte att kartlägga arbetssätt och utmaningar i dessa yrkesroller samt skapa en bättre förståelse mellan journalister och kommunikatörer.

I årets undersökning tittar vi bland annat på hur kommunikatörer använder sig av egna och ägda kanaler, hur journalister vill bli kontaktade och vilka researchverktyg de använder i sitt arbete. Dessutom frågar vi vart kommunikatörerna driver sin onlinetrafik och vilken typ av innehåll de publicerar på sina hemsidor.

Undersökningen gjordes under 5 veckors tid mellan mars och april 2015 och är baserad på svar från 627 journalister och 350 kommunikatörer.

Ladda ner hela undersökningen här!

I agree to opt-in to communications from Cision, and that I have read and agree to Cision's Terms and Privacy Statement.

Relaterat innehåll

Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev. Vi delar med oss av konkreta case, undersökningar och mycket mer!

11/07/2016

Namn: Andrej Majer  Roll på Cision: Systemutvecklare  Antal år på Cision: Har jobbat på Cision sedan maj 2016    Intressanta projekt jag har varit delaktig i under […]

16/10/2018