Nytt år och nytt decennium – vad innebär det för PR-branschen?

E-boken är skriven på engelska 

När våra amerikanska kollegor blickade tillbaka mot 2019 konstaterade de en generell mättnad och trötthet. Folk är trötta på influencers, politik, sociala medier och innehållsöverflöd. Utöver det drunknar vi i data, pressmeddelandets framtid är oviss och förtroendet för medier  är fortfarande lågt.  

Samtidigt känns det som en onödigt negativ bild av kommunikationsbranschens framtid. Sanningen är att vi befinner oss mitt i en övergångsfas och även om förändring gör ont är det värt det i slutändan. Förtjänad kommunikation blir allt mer strategisk, det blir mer mätbart och spelar större roll än någonsin tidigare. För dem som arbetar med kommunikation, PR eller marknadsföring är det en minst sagt spännande framtid som väntar.

Vad är det då som driver denna förändring och övergång? Här är några trender som blir allt viktigare under 2020:

  • Gränserna mellan PR och marknadsföring kommer att upphöra
  • Landskapet för företags marknadsföring kommer att ritas om
  •  …Vill du se fler trender? Ladda ned denna e-bok!

2020 kommer att bli kommunikatörens decennium. Ladda ned vår e-bok på engelska, skriven av våra amerikanska kollegor, för att lära dig hur dessa trender kommer att forma kommunikationsbranschen bortom 2020.

Ladda ner trenderna här!

I agree to opt-in to communications from Cision, and that I have read and agree to Cision's Terms and Privacy Statement.

Relaterat innehåll

Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev. Vi delar med oss av konkreta case, undersökningar och mycket mer!

11/07/2016

COVID-19-pandemin och dess effekter världen över lämnar få verksamheter oberörda. Detta gäller även Investor Relations, dels genom det osäkra läget […]

06/04/2020