Så kan du använda podcasts i ditt PR-arbete

Podcasts har kommit för att stanna. I Sverige har antalet lyssningar på poddar ökat stadigt under de senaste åren och under sommaren 2019 lyssnade över 1,9 miljoner människor i åldrarna 16-80 år på podcast under en genomsnittlig vecka (ORVESTO Poddtoppen 2019:2). Det finns alltså en god anledning att överväga podcasts som en del av sin PR-strategi. 

I den här guiden får du tips på hur du kan öka “synligheten” med hjälp av podcasts, oavsett om du vill starta din egen eller öka omnämnandet i befintliga podcasts. 

Ladda ner guiden för att lära dig: 

  • Hur podcasts har förändrat vårt sätt att konsumera medier 
  • Hur man gästar en podcast och väljer rätt podd att delta i 
  • Tips för att starta din egen podcast 

(OBS! Guiden är skriven på engelska) 

Ladda ner din guide här

Relaterat innehåll

Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev. Vi delar med oss av konkreta case, undersökningar och mycket mer!

11/07/2016

Coronapandemin har lämnat ett bestående märke på världen och eftersom vi fortfarande befinner oss i den blir det för många […]

01/07/2020