Cision har spännande nyheter att berätta om och vi vill att du ska vara den första att höra om det.

Tidigare i år tillkännagav Cision att vi ska förvärva Brandwatch, ett ledande bolag inom bevakning på sociala medier med hjälp av AI och digital consumer intelligence. I dag stänger vi officiellt affären. Vi vill att ni ska få dra nytta av fördelarna med Brandwatch så snart som möjligt och därför har vi redan sett till att inkorporera data och analys för sociala medier från Brandwatch i Cision Communications Cloud.

I samband med det lanserar vi även en ny integrerad app för Brandwatch som finns tillgänglig i Cision Communications Cloud och på Falcon.io, vår plattform för hantering av sociala medier. Appen innehåller insikter från över 100 miljoner sociala medie- och digitala användardatakällor i realtid såväl som historiskt. Detta gör det mycket enklare för er att hålla koll på trendande artiklar och vad som sägs om ert varumärke, era produkter, konkurrenter och bransch.

Utöver det adderar vår tjänst för global medieanalys ännu djupare sociala medieanalyser för att komplettera våra analyser av traditionella medier för omfattande dagliga news briefings, news alerts och djupgående rapporter om era intresseområden.

Och detta är bara början. Genom att sammanföra Brandwatch och vår sociala mediehanteringsaffär från Falcon.io får du ett team beståendes av 1000 personer som fokuserar på att driva innovation kring bevakning av och aktivitet i sociala medier, ett måste för den moderne kommunikatören.

Vad innebär det här specifikt för er?

  • Mer omfattande data: Cisions robusta medieanalys tillsammans med digital consumer intelligence från Brandwatch ger en mer holistisk vy över den data du behöver för att kunna hantera ert varumärkes anseende och planera för era kommande kampanjer.

  • Fler insikter i realtid: Våra investeringar i data och AI kan hjälpa dig att bättre förstå de konversationer som äger rum i digitala kanaler världen över. Innehåll som tidigare varit svårt att spåra dyker numera upp på ditt dashboard, fyllt med värdefulla insikter inom en minut.

  • Fler möjligheter: Lärdomar från vår data kan hjälpa dig skapa smartare affärs- och kommunikationsstrategier för att engagera din målgrupp och producera bättre resultat.

Du hittar mer information via dessa länkar till Brandwatchs integrerade app och Cisions globala medieanalys eller genom att kontakta er kundansvarige. Detta är första dagen på ett nytt kapitel för oss och vi ser fram emot att kunna erbjuda er dessa nya möjligheter. Tack för ert högt värderade partnerskap med Cision. Vi hörs inom kort igen.

Vänligen,

Abel Clark, CEO

Cision