Namn: Michaela Wallberg

Roll på Cision: Customer Support Agent

Antal år på Cision: 1,5

Kan du berätta om något intressant projekt du har varit delaktig i under din tid på Cision?

Jag får dagligen arbeta med roliga och spännande uppgifter som både utmanar och utvecklar mig i min roll som Customer Support Agent här på Cision. Jag har fått utbilda och lära upp våra kunder i alla våra system och senast vår nya portal Cision Communications Cloud. Utöver det arbetar jag även nära vår IT-avdelning för att testa och förbättra verktyget för våra kunder.

Vi på supporten hjälper dagligen våra kunder med utskick, dels med  pressmeddelanden och under rapportsängsongen hjälper vi våra kunder med att skicka ut deras kvartalsrapporter.

Vad har du lärt dig under dessa 1,5 år?

Jag har lärt mig massor av att jobba här på Cision och mer kommer det att bli. Eftersom jag arbetar nära kunderna på såväl telefon som mail för att hjälpa dem lösa alla funderingar och frågeställningar gäller det att vara en problemlösare och ha en bred kunskap inom alla våra olika tjänster och system. Jag har även lärt mig att hantera pressade situationer med bland annat tidskrävande utskick.

Vad är det bästa med att jobba på Cision?

Cision är en arbetsplats som aldrig blir tråkig med mycket liv och där vi alla olika avdelningar jobbar nära varandra. Varje avdelning är beroende utav varandra vilket gör att man får arbeta med olika uppgifter och projekt, vilket ger ett stort utbyte av kunskap mellan alla olika avdelningar. På supporten arbetar vi som ett team och hjälper varandra för att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.

About Oskar Larsson

Arbetar som Digital redaktör på Cision Scandinavia och ansvarar för mycket av innehållsproduktionen här på bloggen.
Du kan nå mig på: oskar.larsson@cision.com