Skrivet av Kevin Akeroyd, VD Cision. Översatt lokalt av Oskar Larsson.

Aldrig förr har sociala mediestrategier spelat en viktigare roll inom PR och marknadsföring. Det är tydligt att allmänheten konsumerar innehåll från sociala medier allt mer än tidigare med nära 2.5 miljarder användare globalt. Av dessa följer nästan en fjärdedel varumärken i sina sociala kanaler. Sociala medier är numera en naturlig del i kundupplevelsen, något som gör det allt viktigare för kommunikatören att kunna integrera kampanjer i såväl ägt som förtjänat och köpt utrymme.

Som globalt ledande leverantör av Earned Media Management erbjuder Cision, genom förvärvet av Falcon.io, en komplett helhetslösning för sociala medier, däribland såväl distribution som analys. Falcon.io och dess platform för marknadsföring i sociala medier kommer, genom att integreras i Cisions övriga portfölj, möjliggöra för kommunikatörer att hantera samtliga sociala medier i ett och samma lättöverskådliga lösning. I samma plattform finns även möjlighet att överskåda engagemang i print och på webben. Allt detta möjliggörs oavsett om det handlar om betald, ägd eller förtjänad kommunikation.

Mer specifikt kommer Cisions kunder numera, genom förvärvet av Falcon.io, att kunna hantera följande:

  • Publicering i sociala medier: Hantera och schemalägg dina sociala poster i din kalender eller redigera, förhandsvisa och publicera dina inlägg och kampanjer – allt på samma ställe.
  • Bevakning i sociala medier: Bevaka interaktioner över alla sociala medier och få förståelse för trendande ämnen och relevanta hashtags.
  • Engagemang i sociala medier: Tillgång till relevanta meddelanden, kommentarer och svar i en anpassad inkorg.
  • Mätning i sociala medier Förstå värdet av dina sociala mediekampanjer genom att generera rapporter från dina sociala kanaler och få avancerade rapporter på de största sociala nätverken.
  • Annonsering i sociala medier: Förstärk effekten av dina sociala mediekampanjer genom att aktivera köpt innehåll över dina sociala kanaler.
  • Värdefulla insikter i sociala medier: Skapa målgruppsprofiler allteftersom kunder och prospects interagerar i dina sociala kanaler. Integreringar med CRM-system möjliggör för varumärken att integrera data från sociala medier med deras andra system.

Med rätt möjligheter till ett bra arbetsflöde kan kommunikatörer effektivt hantera och strömlinjeforma sina kampanjer, något som kan påverka slutresultatet på ett väldigt positivt sätt. Utöver att skapa och hantera kampanjer som genererar nyhetstäckning inom Cision Communications Cloud™ möjliggör den nya tekniken att förstärka interaktionerna med utförlig social mediehantering som strömlinjerformar hela arbetet. Genom att addera Falcon.io till den bredare Cision-portföljen kan kunder justera sin mediemix till fördel för förtjänad kommunikation. Marknadsförare kan numera fokusera på verkliga, förtjänade interaktioner – allt på ett och samma ställe. Branschen i stort kommer dessutom att gynnas av att kunna genomföra välplanerade kampanjer i sociala medier inom såväl köpt som förtjänad och ägd kommunikation. Genom att addera Falcon.io fortsätter Cision att befästa sin ledarroll och formar framtidens Earned Media Management.

Cision förändrade branschen en gång genom att introducera Cision Communications Cloud™ – den första omfattande, globala och integrerade lösningen för kommunikatörer som gör för kommunikationschefen vad Adobe, Google, Oracle och Salesforce gör för marknadschefen.

Därefter revolutionerade vi branschen än en gång med Cision ID (endast lanserat i USA än så länge) som för första gången möjliggjorde för kommunikatören att mäta ROI på sitt arbete. Nu lanserar vi vårt tredje kapitel av förvandlingen av Martech, något vi kallar Earned Media Management, och möjliggör integrering mellan köpt, betald och förtjänad kommunikation inom allt från data, innehåll och målgrupp till aktivering, optimering och mätning.

 

 

About Oskar Larsson

Arbetar som Digital redaktör på Cision Scandinavia och ansvarar för mycket av innehållsproduktionen här på bloggen.
Du kan nå mig på: oskar.larsson@cision.com