Onboarding Specialist

Företaget

Cision är en ledande global leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,000 anställda med kontor i 15 länder i Amerika, EMEA och APAC.

Din roll som Onboarding Specialist

På Cision kommer du att tillhöra Customer Operations och ingå i ett team som främst har till uppgift att hjälpa Cisions kunder med uppstart och kundresa.

Som Onboarding Specialist kommer du att koordinera Cisions kunder, bl a inom kontouppsättningar, utbildningar i Cisions plattformar samt att i stort skapa en trygg upplevelse. Tjänsten innefattar ett nära konsultativt samarbete med säljavdelningen samt att koordinera hela onboarding-processen för företagets nya och rådande kunder. I arbetet ingår även kontakt med Cisions globala verksamhet och samarbetspartners.

Vi söker dig som:

  • Är kommunikativ med en god samarbetsförmåga
  • Är noggrann och strukturerad
  • Är en “doer” och gillar att vara spindeln i nätet
  • Gärna har arbetat som exempelvis produktionsledare inom kommunikation och PR, alternativt med erfarenheter av en mer koordinerande roll inom kundservice
  • Har ca 1-2 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter (meriterande)

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Låter detta intressant? Vänligen skicka in din ansökan omgående, då urval och intervjuer sker löpande.

Ansök till tjänsten här.

Bilder från Cisions kontor i Stockholm