Global omvärldsbevakning i världsklass

Med Cisions Communications Clouds nya bevakningstjänst kan du, bland fler än 2 miljoner nyheter i 196 länder på 69 språk som dagligen plockas upp, enkelt navigera genom bruset för att hitta värdefulla insikter om vad som sägs om dig och ditt varumärke. Sätt upp de söksträngar som är relevanta för just din verksamhet och var trygg i att bli informerad på det sätt som passar dig när det skapas nya konversationer inom dina bevakningsområden.

Insikter för dig och ditt team


Bevaka sociala och traditionella medier online


Få uppdateringar till mailen eller i verktyget


Dela dina resultat med hjälp av överskådliga rapporter

Se helhetsbilden – hela tiden

Bevaka nyhetssajter över hela världen och håll koll på dina omnämnanden i sociala medier. Genom att segmentera din omvärldsbevakning efter positiva, neutrala eller negativa omnämnanden får du en överblick inom vilka sammanhang ditt varumärke, dina konkurrenter eller din bransch nämns. Du kan själv tagga upp dina bevakningsträffar efter ditt och konkurrentens företag för att därefter registrera underliggande sökord så som produkter, budskap eller talespersoner. Detta gör att du på ett smidigt sätt kan jämföra dig med dina konkurrenter och samla in värdefulla, lättöverskådliga insikter.

Varför digital omvärldsbevakning?

Uppdateringar i realtid

I en digital värld kan du inte vänta med att agera tills din medierapport levereras – då är det redan för sent. Tack vare din digitala mediebevakning i både sociala och traditionella medier kan du snabbt agera på omnämnanden, positiva som negativa, genom kontinuerliga uppdateringar i dina bevakningsrapporter.

Integrera sociala och traditionella medier

Sociala medier tar en allt viktigare plats i mediestrategin. Att bevaka Instagram, Twitter och bloggar är nu minst lika viktigt som att bevaka nyhetes- och branschmedia. Med Cisions digitala omvärldsbevakning får du allt detta i en och samma bevakningstjänst.

Sänkta kostnader

Med digital omvärldsbevakning kan du sänka kostnaderna för bevakning och istället flytta budget till att faktiskt kommunicera. När en överväldigande majoritet av allt innehåll som skrivs dessutom publiceras online så är valet enkelt.