Vi frågade över 3 000 journalister vad de behöver och vill ha från kommunikatörer

I över ett decennium har Cisions globala journalistrapport State of the Media gett kommunikatörer världen över en inblick i journalisters vardag, deras utmaningar och vad kommunikationsbranschen kan göra för att underlätta deras jobb. 

I år deltog över 3 000 journalister från hela världen för att ge en bild av deras största utmaningar som påverkas av faktorer som förändrade användarbeteenden, nedskärningar i branschen och den snabba tillväxten av artificiell intelligens. Rapporten granskar konsekvenserna av dessa utmaningar för kommunikationsavdelningarna och visar möjligheterna att bli en värdefull källa för journalister.

Årets rapport innehåller bland annat: 

 De mest effektiva kanalerna för att nå journalister

Vad journalister vill ha från kommunikatörer och PR-proffs.

 Vilka journalisternas största utmaningar och prioriteringar är.

 Hur journalister använder sociala medier.

Resultaten visar vad kommunikatörer kan göra i praktiken för att vinna journalisternas förtroende, öka sina egna chanser till förtjänat innehåll och bygga långsiktiga, ömsesidigt fördelaktiga relationer med medier..

Fyll i formuläret för att ladda ner rapporten idag!

Ladda ned State of the Media 2024

Felaktig information? Töm formuläret

Genom att fylla i formuläret godkänner du att Cision kan använda din information för att kontakta dig med marknadsrelaterad kommunikation (nyhetsbrev, inbjudan till webinarium, eventinbjudningar, produktinformation och utbildande material). För mer information, vänligen läs vår Integritetsdeklaration.