Inspireras av Cision på vårens event!

alexander-mason-event

Alexander Mason

Denna vår finns det massor av spännande event och seminarier för oss i kommunikationsbranschen att ta del av. Cision kommer att vara på plats på ett flertal event där du har möjlighet att träffa oss och lära dig mer om allt ifrån sociala medier till content marketing.

Vad ska man tänka på när man använder sociala medier för att sprida nyheter online?
Nästa vecka den 19-20 mars är det dags för Webbdagarna i Stockholm, ett årligt event som arrangeras av Internetworld. Webbdagarna riktar sig till alla som arbetar med digitala medier. I år är Cisions sälj- och marknadsdirektör Alexander Mason med som talare på torsdagen, och reder ut frågan ”Vad ska man tänka på när man använder sociala medier för att sprida nyheter online?”. Han delar med sig av strategiska tips som var man ska publicera, men också taktiska tips utifrån konkreta kundexempel.

Sprid innehållet med nätverk
Alexander Mason kommer även att delta på Content Marketing Meetup den 3 april i Stockholm. Meatupen vänder sig till dig som jobbar på beställarsidan med marknadsföring, innehåll för webb och andra typer av extern kommunikation, samt för den som arbetar som konsult eller kreatör och vill lära sig mer om content marketing. På meatupen kommer Alex att berätta hur traditionella medienätverk kan användas för att sprida innehåll till en svensk, nordisk eller global publik.

JennyBjuhrBerggren-liten-bild

Jenny Bjuhr Berggren

Kommunikation = Affärsnytta. Bort med fluffet och ner med strategin i backen!
Communicare den 20-21 maj har ni möjlighet att träffa Jenny Bjuhr Berggren, försäljningschef för Cision i Sverige. Jenny är talare under tisdagen den 20 maj och ger en praktisk genomgång av vad man konkret kan göra, med ganska små medel, för att maximera effekten av sin kommunikation. Här kan du läsa mer om Jenny och de andra talarna på Communicare.