Paul Ronge vinnare av Cisions pris på SPINN 2011

Igår var kvällen som alla PR-byråer väntat på.  Åttonde upplagan av SPINN -galan gick  av stapeln i vackra Vinterträdgården på Grand hotell. Förutom att vara huvudsponsor delade Cision även ut priset “Sveriges PR-konsult med störst digitalt inflytande 2011”. Priset tilldelades Paul Ronge.

Vinnaren utsågs baserat på Cisions egen rankingmetod, som mäter både synlighet i digitala nyhetsmedier och engagemanget i sociala medier. Mätningen utgår från en mängd variabler, såsom exempelvis Klout score, bloggaktivitet, Twitter, LikedIn och omnämnanden i digala nyhetsmedier. För att vara med i mätningen krävs att man som PR-konsult både är aktiv själv i de sociala medierna och får synlighet i traditionella medier på internet. Totalt har vi researchat över 100 svenska PR-konsulter.

Här kan du se hela den digitala PR-toppen 2011:

1. Paul Ronge, @paulronge
2. Niclas Strandh, @deeped
3. Hans Kullin, @kullin
4. Brit Stakston, @britstakston
5. Jerry Silwer, @DoktorSpinn
6. Jonas Morian, @promemorian
7. Staffan Dopping, @sdopping
8. Stefan Hyttfors, @hyttfors
9. Stefan Ronge, @stefanronge
10. Matti Palm, @mattipalm

Ladda ner Digitala PR-toppen 2011- Top 5

Stort grattis säger vi på Cision till alla topp tio placerade.

Här kan du se en hälsning från vinnaren Paul Ronge:

Vi vill även passa på att tacka MS&L, Max och Jessica som gjort ett grymt jobb med att annordna galakvällen!

Tack!