Kändisar i reklam är inget nytt, men visst var det många som blev extra nyfikna när det blev känt att Volvo spelat in sin nya reklamfilm tillsammans med Zlatan och hans familj?

När filmen släpptes den 25:e januari blev den uppmärksammad inte bara i Sverige utan i flera andra länder. Frankrike och Kanada var de länder där det efter Sverige skrevs mest om reklamfilmen.

Onsdag den 29:e januari var publiciteten som allra störst. Nästan 400 redaktionella artiklar skrevs bara under den dagen. Under vår mätperiod skrevs totalt 1246 artiklar där Zlatan och Volvo nämndes tillsammans.

Även på sociala medier har reklamfilmen varit ett omdiskuterat ämne, och när vi avslutade vår mätning efter 6 dagar hade filmen över 3 miljoner visningar på YouTube och nästan 18 000 likes. En siffra som bara fortsätter att öka.

zlatan-volvo-cision-mediebevakning
Cisions webbevakning täcker över 86 000 globala redaktionella webbkällor. Du väljer själv vilka sökord du vill bevaka och kan ta emot träffarna via e-post eller som RSS. Vi erbjuder även bevakning av sociala medier globalt. Bevakningen täcker Twitter, Facebook, bloggar, Google+, Instagram, Flickr, Slideshare, YouTube och Vimeo. I vårt analysverktyg finns statistik och grafer som gör det enklare för dig att överblicka din omvärldsbevakning.

nathalie.rosenholm@cision.com'

About Nathalie Rosenholm

Jag arbetar som sälj- och marknadskoordinator för Cision Skandinavien och uppdaterar bloggen med tips för hur du bäst når ut med dina nyheter, information om våra samarbeten och events och allt annat som händer hos oss på Cision.