Till vår kundsupport kommer det dagligen in en mängd frågor. Frågorna handlar om allt ifrån hur man bygger en egen utskickslista till hur man designar sitt nyhetsrum. Nedan hittar ni svaren på de vanligaste frågorna som kommer in just nu, som kan vara bra att ha med sig vid arbete i CisionPoint!

Fråga: Kan jag i efterhand korrigera ett pressmeddelande som redan är publicerat?
Svar: Ja, om nyheten är publicerad på Cision News, din egen hemsida eller ditt eget nyhetsrum. Gå till Connect, Mina utskick, Mina genomförda utskick. Klicka på rubriken för det utskick som ska korrigeras och välj sedan ”Korrigera Webbversion”. Kontrollera att tiden för när det ursprungliga utskicket gjordes står kvar innan du trycker på utför igen.

Fråga: Jag vill ladda upp bilder i mediabanken och undrar vilka bildformat som fungerar i Cisionpoint?
Svar: Vi rekommenderar att du använder PNG eller JPEG, men även GIF-filer fungerar. Är fallet så att bilden inte går att ladda upp pga. felaktigt format så kommer filen behöva sparas om i exempelvis Paint eller Photoshop. Har du inget bildbehandlingsprogram installerat så hjälper vår support givetvis till! Läs gärna vår guide Navigera i mediabanken där vi berättar hur bilduppladdningen i CisionPoint fungerar.

Fråga: Jag har två PDF:er som ska bifogas till utskicket – hur gör jag?
Svar: Vid utskick av t.ex. en delårsrapport så ska PDF:en av den fullständiga rapporten alltid bifogas under ”PDF-version”. Om du även har en PDF av själva pressmeddelandet, alternativt bilder och/eller tabeller som ska vara bifogade, så ska dessa läggas upp genom Mediabanken och sedan bifogas till utskicket. Besök gärna vår utbildningssida där vi listar massor av guider och tips till dig som ska skicka ut dina nyheter.