I Cisions globala serie Media Coffee intervjuar vi journalister från ledande organisationer på globala marknader för att ta reda på de bästa sätten att kommunicera med media.

I detta avsnitt berättar Chris Seper, vice ordförande och Digital GM på NewsNation, om medielandskapet i USA och de bästa sätten att arbeta effektivt för att nå ut med sin nyhet där.

NewsNation är positionerat som USA:s källa för opartiska nyheter, där engagerade användare får nyheter som representerar hela spektrumet av perspektiv över hela landet.

5 rekommendationer för att arbeta med amerikanska journalister från Chris Seper::

  • Trovärdighet är nyckeln: hjälp till att bekämpa felaktig information genom att tillhandahålla länkar till webbplatser och källor.
  • Välj dina strider när du skickar pressmeddelanden och följ upp de viktigaste.
  • Anpassa budskapet i ditt pressmeddelande till de medium du riktar dig till.
  • För intervjuer i radio och TV –  föreslå talespersoner som har medieutbildning och som kan framföra huvudpunkterna tydligt.
  • Tänk på pressmeddelandets aktualitet och tidpunkt.
Vill du också nå ut med ditt PR-arbete internationellt?

➡️ PR Newswire - Marknadens i särklass bästa distributionsnätverk.