State of the Media 2024
maj 08, 2024

State of the Media 2024

I Cisions globala journalistrapport State of the Media 2024 får du bland annat insikter i journalisternas utmaningar, hur deras bransch fortsätter att utvecklas i takt med ny framväxande teknologi och vad detta betyder för kommunikatörer och PR-proffs i deras relation till journalisterna. Ladda ner den globala rapporten och lär dig hur du blir en värdefull källa för journalister världen över!

Deeped Strandh: "För mig handlar PR om att bygga relationer på lång sikt"
juni 28, 2021

Deeped Strandh: "För mig handlar PR om att bygga relationer på lång sikt"

Deeped Strandh har varit nominerad till Cision PR Influencer Award år efter år och tog emot priset 2015. 2020 blir det ingen nominering för Deeped, då han lämnat PR-branschen bakom sig för att arbeta inhouse på SEB.

Brit Stakston: "Pandemin har pushat alla digitalt framåt, inklusive konsumenterna"
juni 28, 2021

Brit Stakston: "Pandemin har pushat alla digitalt framåt, inklusive konsumenterna"

Brit Stakston: "Pandemin har pushat alla digitalt framåt, inklusive konsumenterna"

Här är de 5 mest inflytelserika PR-konsulterna 2020
juni 28, 2021

Här är de 5 mest inflytelserika PR-konsulterna 2020

Idag presenterar Cision de fem PR-konsulter som har chansen att vinna Cision PR Influencer Award 2020, året då priset firar 10 år.

IR-podden Finwire
juni 16, 2021

IR-podden Finwire

I detta avsnitt av IR-podden gästas vi av Nyhetsbyrån Finnwires VD och chefredaktör Mats Hård där vi bland annat pratar om vilken roll nyhetsyråbranschen har idag, vilka som läser nyheterna och när/hur man som ett IR-bolag ska höra av sig till en nyhetsbyrå. Lär dig hur en IR avdelning ska arbeta mot nyhetsbyråer som Finwire för att få den uppmärksamhet som man förtjänar.

Så blir du en viktig källa för journalister
juni 07, 2021

Så blir du en viktig källa för journalister

I vår senaste poddavsnitt av Passion för kommunikation pratar vi med PR-proffset Fredrik Pallin och journalisten Linné Khilström, om hur du som kommunikatör kan bli en viktig källa för journalister.

State of the media 2021 I Sverige
juni 01, 2021

State of the media 2021 I Sverige

I denna rapport kikar vi närmare på en specifik delmängd, nämligen de svenska resultaten för att se vad som förenar och skiljer Sverige från övriga regioner.

State of the Media 2021
apr. 27, 2021

State of the Media 2021

År 2020 bjöd på ett till synes oändligt antal kriser som påverkade nyhetsredaktionerna i hela världen. Människor vände sig till medierna för information om pandemin, den globala lågkonjunkturen, sociala motsättningar och protester mot rasism samt förödande naturkatastrofer, valkampanjer som orsakade splittring och en spänd utrikespolitik.

IR trender och utmaningar att hålla koll på under 2021
apr. 12, 2021

IR trender och utmaningar att hålla koll på under 2021

Är hållbarhetsarbetet fortfarande en uppåtgående trend, vilka nya IR-metoder har fått fäste i en coronapräglad värld och vilka utmaningar måste lösas i ett nytt medielandskap? Läs vårt tipsheet om IR-trender och utmaningar att hålla koll på under 2021 för att lyckas med ert IR-arbete!

State of Investor Relations 2021
mars 26, 2021

State of Investor Relations 2021

Cision har i USA, tillsammans med National Investor Relations Institute (NIRI), tagit fram rapporten "State of investor realations" för att illustrera hur IR-avdelningar tog sig an ett av de mest utmanande åren i modern historia och lyckades anpassa sina strategier för 2021 (och framöver).

Livepodd om - Så kommunicerar Södertälje sjukhus under pandemin
mars 23, 2021

Livepodd om - Så kommunicerar Södertälje sjukhus under pandemin

Ett drygt år efter coronautbrottet kan Södertälje sjukhus se tillbaka på en lång tid med intensiv kommunikation från krisens centrum. Och arbetet fortsätter – i torsdags gick sjukhuset återigen upp i förstärkningsläge och frågorna om vaccinationerna är många. Hur har man löst kommunikationsutmaningarna och hålla i arbetet nu när krisen går in på sin 14:e månad? Hör Södertälje sjukhus kommunikationschef Yvonne Hejdenberg berätta mer i vår livepodd fredagen 16 april kl 14.00.

PR-trenderna att ha koll på 2021
feb. 11, 2021

PR-trenderna att ha koll på 2021

Nya ljudinfluencers från ClubHouse, det stora genombrottet för TikTok som PR-kanal, nya partibundna TV-kanaler och kanske tid för den storslagna kommunikationen? I detta avsnitt listar vi de viktigaste PR-trenderna att ha koll på 2021 tillsammans med PR-konsulten Karin Londré från byrån 500 och Dagens Opinions chefredaktör Rolf van den Brink.

Så kommunicerar Södertälje sjukhus under pandemin
feb. 10, 2021

Så kommunicerar Södertälje sjukhus under pandemin

Livepodcast om PR-trenderna att ha koll på 2021
feb. 03, 2021

Livepodcast om PR-trenderna att ha koll på 2021

En rörlig bild-revolution, brett genombrott för Tiktok som PR-kanal och kanske tid för den storslagna kommunikationen? Vad kan vi förvänta oss av 2021 när det kommer till PR-och kommunikationstrender?

Sharareh Hoss om mångfald, events och influencer marketing
jan. 25, 2021

Sharareh Hoss om mångfald, events och influencer marketing

Passion för kommunikation gästas av Sharareh Hoss, vinnaren av Cision PR Influencer Award 2020, som berättar om raketkarriären, varför mångfald är en hjärtefråga, hur man får till ett lyckat event och mycket mer.

5 avsnitt av Passion för kommunikation du inte vill missa
jan. 13, 2021

5 avsnitt av Passion för kommunikation du inte vill missa

Vad passar väl bättre än att kickstarta kommunikationsåret 2021 med att fylla på med inspiration och kunskap i lurarna? Nedan hittar du några av de mest populära poddavsnitten av pfk-podden.

5 avsnitt av IR & Corpcomms-podden för att kickstarta 2021
jan. 10, 2021

5 avsnitt av IR & Corpcomms-podden för att kickstarta 2021

Är du i behov av ny inspiration och kunskap för att lyckas med företagskommunikation och investerarrelationer? Nedan hittar du 5 avsnitt av IR & CorpComms-podden som vi tror är extra bra att lyssna igenom för att vara väl förberedd för 2021 med de möjligheter och utmaningar det medför. Du hittar bland annat best practice kring årsredovisningar, fallgropar att undvika kring MAR-hantering och trendtips angående IR-året 2021.

Livepodd om Svenskarna och internet – allt du behöver veta som kommunikatör
dec. 17, 2020

Livepodd om Svenskarna och internet – allt du behöver veta som kommunikatör

Livepodd om Svenskarna och internet – allt du behöver veta som kommunikatör Vad har 2020 inneburit för svenskarnas internetvanor? Och vad betyder det för oss kommunikatörer? Årets upplaga av Internetstiftelsens rapport Svenskarna och internet är äntligen här. Gäster är Måns Jonasson, digital strateg på Internetstiftelsen och den prisbelönta journalisten Emanuel Karlsten. Tillsammans reder vi ut vilka som är de viktigaste internettrenderna för oss kommunikatörer. Frågor som besvaras är bland annat: Hur ser medieutvecklingen ut? Vilka målgrupper gör vad på nätet Hur har corona påverkat årets resultat?

Livepodcast om svenskarna och internet – allt du behöver veta som kommunikatör
dec. 06, 2020

Livepodcast om svenskarna och internet – allt du behöver veta som kommunikatör

Så jobbade Essity inför sin börsnotering
nov. 16, 2020

Så jobbade Essity inför sin börsnotering

I juni 2017 börsintroducerades hälso- och hygienföretaget Essity efter en delning av SCA. Hur löser man IR-arbetet och företagskommunikationen vid en sådan avknoppning där allt nytt ska vara på plats på bara nio månader? Essitys kommunikationsdirektör Joséphine Edwall Björklund och Johan Karlsson, IR-chef, berättar om hur de gjorde för att lyckas.

IR-trender inför 2021 och summering av 2020
nov. 15, 2020

IR-trender inför 2021 och summering av 2020

Hur sammanfattar vi IR-året 2020 och vad präglar IR-arbetet framöver? IR & CorpComms-podden gästas av Charlotte Stjerngren från Cord Communications och Urban Ekelund från Vero Kommunikation som dels blickar bakåt men framför allt trendspanar kring vad 2021 kommer att erbjuda inom Investor Relations.

Staffan Bruzaeus, Narva: Så påverkar ESEF svenska noterade bolag
okt. 27, 2020

Staffan Bruzaeus, Narva: Så påverkar ESEF svenska noterade bolag

Vi tog kontakt med Staffan Bruzaeus, partner på Narva och chef för byråns erbjudande inom finansiell kommunikation, kring hur byrån ser på vilken inverkan ESEF kommer att få på svenska noterade bolag.

Livepodd om USA-valet – kampen om mediesynligheten
okt. 26, 2020

Livepodd om USA-valet – kampen om mediesynligheten

Valrörelsen i USA pågår för fullt i tider med social distansering och ett uppskruvat tonläge. Hur påverkar det kandidaternas kampanjer? Och vem lyckas bäst att nå ut med sitt budskap – Trump eller Biden? Vi har bjudit in PR-konsulten och USA-kännaren Elizabeth Walentin och Seth Gilpin från Cision USA, som följer valet i amerikanska medier. Tillsammans kommer de att nysta i kampen om mediesynligheten och diskutera vem som lyckas bäst med att nå ut med sitt budskap.

Joe Coveney om OTC Markets och cross border-trading
okt. 25, 2020

Joe Coveney om OTC Markets och cross border-trading

OTC-handel (Over the Counter) i USA är en marknad som nordiska börsbolag kan använda sig av även om man inte är noterad på de amerikanska börserna.

Så skapade Atrium Ljungberg Sveriges bästa årsredovisning
okt. 23, 2020

Så skapade Atrium Ljungberg Sveriges bästa årsredovisning

Hur lyckas man göra Sveriges bästa årsredovisning? Gäst i detta avsnitt är Martin Lindqvist, CFO på Atrium Ljungberg som utmärktes till det prestigefulla priset Sveriges bästa årsredovisning 2019.