juni 01, 2017 / in Sverige Blogg / by Oskar Larsson

Twilfits nya marknadschef ska leda underklädeskedjans digitala utveckling.

Svenska underklädeskedjan Twilfit har rekryterat Åsa Bergendorf till rollen som marknadsansvarig och ska driva den digitala utvecklingen inom e-handel och kedjans omnichannel. Hon kommer närmast från AMF Fastigheter och rollen som marknadsansvarig på Mood Stockholm och Gallerian.

Beaconomist har pratat med Åsa Bergendorf om det nya uppdraget och hur hon ska driva den digitala utvecklingen på Twilfit.

– Jag fick frågan och kände direkt att det här var en perfekt utmaning för mig. Jag brinner för retail, förändringsarbete och digitalisering, alla bitarna föll på plats. Twilfit ett fantastiskt varumärke med en enorm potential och en stark organisation. Jag känner mig stolt över att få vara med på den här resan och ödmjuk inför uppgiften, säger Åsa Bergendorf.

Vad är ditt uppdrag?
– Att se över varumärkespositioneringen, att öka e-handelsförsäljningen, förbättra vårt omnikanals-erbjudande och driva på den digitala transformationen. Naturligtvis med hjälp av de starka profiler vi har internt.

Vad har du för målsättning?
– Att vi inom några år är ledande aktör på underkläder oavsett kanal.

Hur långt har Twilfit kommit i digitaliseringen?
– Vi är mitt uppe i ett byte av affärssystem som kommer att påverka alla delar inom företaget. Vi byter även e-handelsplattform för sömlös handel samt crm-system. Alla rutiner och processer ses över så att vi med teknikens hjälp optimerar kundupplevelsen oavsett kanal och kommer användarna till nytta både internt och externt.

Hur ska Twilfit utveckla sin e-handel?
– Ny e-handelsplattform för sömlös handel, integrering av e-handelsshopping i butik, ett utökat sortiment i e-handeln med både våra egna och externa varumärken, förbättrad logistik och utökade betalmetoder och leveranssätt.

Hur ska Twilfit utveckla omnikanalen?    
– Strategin är att nå kunden där den befinner sig och utöka vår service. Leveransmöjligheter ses över och betalmetoder adderas för att erbjuda våra kunder samma val oavsett kanal. Vi har idag skärmar i våra butiker där man kan handla i via vår webbshop som en del av utvecklingen att få in digitaliseringen i våra butiker.

Text: Alexander Mörén, redaktör, Beaconomist. Originalet publicerat i Beaconomist 20:2017.

Den här artikeln är framtagen i samarbete med affärstidningen Beaconomist, som riktar sig till moderna digitala publicister. Beaconomist är en prenumererad betaltjänst, men varje vecka hittar du genom samarbetet med oss på Cision ett urval artiklar publicerade i Beaconomist här på bloggen. Artiklarna finns även med i vårt nyhetsbrev PR Update, som kommer ut en gång i månaden. Inte prenumerant på PR Update än? Anmäl dig här. Intresserad av att veta mer och prenumerera på Beaconomist? Hör av dig till Rolf van den Brink, ansvarig utgivare och chefredaktör på rolf@beaconomist.net eller 0708–20 82 94

Tags : Intervjuer

Most Recent Posts

Cision Blogs Topics

  • Best Practices

    Få de senaste uppdateringarna och best practice inom PR, kommunikation och marknadsföring.

  • Tips och trix

    Läs artiklar och få inspiration på hur du förbättrar dina kommunikations-insatser inom digital synlighet, marknadsföring, PR och IR. Cision ger dig tipsen!

  • Produkter och tjänster

    Läs mer om hur Cision kan hjälpa dig i ditt dagliga arbete med PR, IR- och corp comms och hur du kan nå ut till rätt mottagare.

  • Nyhetsbrev inom kommunikation

    Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev!

About Oskar Larsson

Arbetar som Digital redaktör på Cision Scandinavia och ansvarar för mycket av innehållsproduktionen här på bloggen. Du kan nå mig på: oskar.larsson@cision.com