I Cisions globala serie Media Coffee intervjuar vi journalister från ledande organisationer på globala marknader för att ta reda på de bästa sätten att kommunicera med media.

Christine Buhagiar är Europachef på AFP och gästar vår globala serie Media Coffee för att berätta om medielandskapet i Frankrike. Christine har haft sin nuvarande roll sedan 2016, men innan dess har hon tillbringat 15 år med att skapa och utveckla videomaterial inom AFP. Under slutet av 90-talet var hon chefredaktör för AFP:s kontor i London.

AFP grundades 1835 och är världens äldsta nyhetsbyrå. Det ger snabb, omfattande och verifierad bevakning av de händelser som formar vår värld och av de frågor som påverkar vårt dagliga liv.

5 tips när du vill nå ut i Frankrike, enligt Christine Buhagiar från AFP:

  • Se till att varje pressmeddelande är relevant för den publikation du presenterar 
  • Pressmeddelanden måste innehålla ny och relevant information 
  • Ha en stark inledning - det första stycket bör effektivt kommunicera din historia 
  • Inkludera visuella element som bilder och video 
  • Den bästa tiden att skicka ett pressmeddelande i Frankrike är tisdag, onsdag eller torsdag morgon
Vill du också nå ut med ditt PR-arbete internationellt?

➡️ PR Newswire - Marknadens i särklass bästa distributionsnätverk.

 


Medverkande i intervjun: