Media Coffee: Värderingsdriven PR – att nå ut till målgrupper inom högre utbildning och ideell sektor

I det här avsnittet av Media Coffee gästas vi av Marc C. Whitt, Director of Media and Strategic Relations vid University of Kentucky. Med över 40 års erfarenhet av PR inom högre utbildning och ideella organisationer delar Marc med sig av sina insikter kring det ständigt föränderliga PR-landskapet inom universitetsvärlden.

Vi diskuterar även hur man bygger starka relationer med journalister i dessa sektorer och ger tips på hur man utformar pressmeddelanden som verkligen talar till en värderingsdriven målgrupp.

Viktiga insikter från avsnittet:

  • Som kommunikatör inom högre utbildning är det avgörande att hålla sig uppdaterad och relevant – annars drabbas inte bara du negativt, utan hela organisationen du representerar.

  • Den snabba nyhetscykeln och behovet av effektiv kriskommunikation är bland de största utmaningarna för dagens kommunikatörer inom universitets- och ideell sektor.

  • Målgrupper inom högre utbildning och ideella organisationer drivs av värderingar, påverkan och samhällsengagemang – något som bör återspeglas tydligt i dina PR-insatser.

Du kan se hela intervjun med Sami och Marc till höger på sidan eller lyssna via din poddspelare.

 

Vill du också få global synlighet för era nyheter?
➡️ PR Newswire - Världens största distributionsnätverk av pressreleaser .
Listen to Media Coffee onLibsyn | Spotify | Apple | Amazon | Deezer