Under juni arrangerades den stora gamingkonferensen #E32021 och i år visade plattformstillverkarna Xbox och Nintendo på starka prestationer - men vem lyckades bäst?

Efter bland annat avslöjandet av uppföljaren till Breath of the Wilds och även Metroid Dread seglade Nintendo upp som det varumärket som engagerade till flest konversationer och konsumentröster online. 

Men betyder det att det gick bäst för Nintendo? När vi undersöker reaktionerna från fansen lite närmare kan vi se att ett högre andel Xbox-fans hade en mer positiv tonalitet i sina konversationer. Vilket ju tyder på att Xbox faktiskt gjorde ett bättre jobb med att få med sig sin publik. 

Ladda ned rapporten och ta del av fler insikter.

 

Felaktig information? Töm formuläret

Genom att fylla i formuläret godkänner du att Cision kan använda din information för att kontakta dig med marknadsrelaterad kommunikation (nyhetsbrev, inbjudan till webinarium, eventinbjudningar, produktinformation och utbildande material). För mer information, vänligen läs vår Integritetsdeklaration.

Upptäck fördelarna med Cision Global Insights