Den gigantiska teknikmässan CES 2023 var tillbaka i full skala i Las Vegas i början av januari, efter att under pandemiåren ha genomförts digitalt och med färre deltagare. Att mässan genomfördes fysiskt innebar inte bara en ökning av besökare och utställare, utan även att mediesynligheten nästan tredubblades. Det visar en ny medieanalys från Cision Insights.

 

Cision Insights har analyserat synligheten och engagemanget i traditionella och sociala medier för konsumentelektronikmässan CES 2023, som genomfördes 3–8 januari i Las Vegas. För första gången sedan 2020 samlades hela den globala teknikindustrin på samma plats under sex dagar fullspäckade med presentationer av nya innovationer och produkter.

 

Från analysen kan en rad slutsatser dras kring effekten av ett fysiskt event jämfört med ett digitalt, exempelvis:

 

  • Mediesynligheten för CES 2023 var 2,5 gånger större jämfört med när mässan genomfördes helt digitalt 2021.

 

  • Engagemanget i sociala medier ökade med 51 procent jämfört med förra året, då mässan genomfördes i ett mindre format.

 

  • Andelen internationell synlighet ökade avsevärt, både i traditionella och sociala medier.

 

Ladda ner hela analysen och ta del av slutsatserna kring hur man kan öka sin mediesynlighet som utställare på ett event!

Ladda ned rapporten: Medietanalys CES 2023

Felaktig information? Töm formuläret

Genom att fylla i formuläret godkänner du att Cision kan använda din information för att kontakta dig med marknadsrelaterad kommunikation (nyhetsbrev, inbjudan till webinarium, eventinbjudningar, produktinformation och utbildande material). För mer information, vänligen läs vår Integritetsdeklaration.