Tidigare under 2018 presenterade vi vår globala journalistrapport State of the Media och nu har turen kommit till att analysera hur världens kommunikatörer och marknadsförare ser på aktuella frågor såsom mätning, influencers, utmaningar och medierelationer.

I Cisions globala kommunikationsrapport 2018 har 410 seniora kommunikatörer och marknadsförare från sju olika länder deltagit och delgett sin bild av hur kommunikationsklimatet ser ut i det land de verkar inom. Bland dessa sju länder återfinns Sverige som bland annat sticker ut genom att slå ett slag för Social Selling och placerar egna anställda som den allra viktigaste influencergruppen för att påverka konsumentbeteendet.

Denna rapport är utmärkt för dig som vill bilda en uppfattning om hur kommunikationsklimatet ser ut i olika delar av världen, vilka faktorer som är betydande där och hur de skiljer sig från den Svenska marknaden. Fantastisk kommunikation kan verka gångbart internationellt men det är viktigt att komma ihåg att parametrarna som mäter huruvida kommunikation är fantastisk eller inte varierar beroende på var du vill kommunicera och därför måste du anpassa din strategi därefter.

Ladda ned rapporten kostnadsfritt i dag för att få nya kunskaper om hur förtjänad kommunikation bäst tillämpas – från USA till Kina med lilla Sverige däremellan.


Ladda ned rapporten gratis här!

Jag vill bli kontaktad för en demo av Cisions produkter
I agree to opt-in to communications from Cision, and that I have read and agree to Cision's Terms and Privacy Statement.